Hoi allemaal,
Ik kwam erachter dat er een pluskabel vanuit mijn 'hoofdzekeringen-kastje' behoorlijk warm wordt.
Hij is zelfs al een keer veel te heet geweest waarbij het kunststof gesmolten is.... hmmmm
Ik heb de temperatuur een beetje gemeten (bekijk ook even mijn onscherpe youtube-video):
- als de auto NET gestart is (0-3 minuten) loopt de temperatuur op de moer tot dik 100 graden Celsius, de kabel zo'n 65 graden.
- na 3 minuten, neemt de temperatuur af tot zo'n 30-40 graden, maar blijft dus een stuk warmer dan de andere pluskabels.
Heeft iemand een idee voor een diagnose/oplossing? Of kan dit geen kwaad???
Ik denk dat de overgangsweerstand niet OK is... dit gaat wss wel beter worden als ik aan de kabel een nieuw oog laat zetten.
Maar dan nog steeds.... wat is de oorzaak? Wat is jullie advies?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die moertjes zijn zelfs verkleurd door de hitte .
Warm worden kan , maar niet zoals bij jou.
Gebruik nieuwe moertjes en scherpe veerringetjes . Haal wel even de accupool los.
Rode leidingen daar staat altijd spanning op ! Ook met contact'" üit" !
Succes.
Dit is gewoon het gevolg van slecht contact (overgangweerstand)...moertje niet goed vast
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar