Hoi.
Betreft een auto van mijn vriendin.
Ik heb gisteren een seat arosa 1.4 8v uit 2000 gekocht. hiervoor heb ik een lange test rit uitgevoerd en geen problemen ondervonden.
Todat ik vannacht een stuk ging rijden.
ik ree rond de 80 km/h toen de motor in een keer inzakte en het toerental , de auto hielt dus in. daarna kon ik gewoon weer door rijden
toen stuk snelweg gepakt en rond de 100km/h gereden weer het zelfde probleem. Maar deze keer ook het olie lampje branden.
Toen heb ik gelijk de auto aan de kant gezet. even gewacht en weer gestart. Geen branden olie lampje meer.
Dus weer rustig verder gereden naar huis.
Vandaag eerst olie gecontroleerd. maar is gewoon op pijl , tenminste hij zit op de bovenste rand de olie.
Dus weer stukje gereden. En toen kreeg ik deze problemen
- Wachtend voor stoplicht viel de auto uit. deze kreeg in pas naar 1 minuut weer gestart
- Weer verder gereden en stilgestaan motor viel weer uit, starte daarna wel weer gelijk.
- Toen naar huis gereden en kreeg dat inhouden weer zoals hierboven staat omschreven. en viel weer uit.
Net heb ik even 1 bougie bekeken die zag er beetje zwartig uit, en volgens het boekje 2008 vervangen. ik heb nog niet alle bougies bekeken omdat eigenlijk het bedrijf waar ik hem gekocht heb maar verder moet kijken. maar die zit helaas niet bij mij in de buurt..
Ook vind ik de auto zelf een beetje ""rauw"" klinken. stationaar hoor ik duidelijk de zuigers. beetje dieselachtig , ga ik wat hoger in toeren is dat wel weg.
Wat kan dit probleem zijn?
Ik ga zo ie zo ook een seat dealer bellen , mischien dat de auto ook uit te lezen is?
Het een en ander kan ik ook wel zelf vervangen
En wat is zo beetje de beste olie voor deze blokken ?
distrubutie is nog niet vervangen , auto heeft 100 000 gelopen.
Groeten
Jeffrey
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iemand enig iedee?? , ik heb diegene gebeld waar die gekocht is. hij zegt dat het de gasklep/huis kan zijn die vies is.
Zou dit kunnen ?
Vandaag is de auto even langs een seat dealer geweest om de auto uit te lezen .
Volgens hun loopt de auto verder goed, dus ook kwa geluid.
Me schoonvader is langsgeweest
Ik dacht dat hij zei dat de volgende fouten uit het uitlezen kwamen:
- Toerenteller sensor
- Bougie kabels.
Zo iets gaf die aan dacht ik.
Nu heb ik gelijk weer het bedrijf gebeld waar de auto vandaan komt
Volgens hun :
Omdat hij met de hogedruk spuit is afgespoten kan het zijn dat de bougie doppen daarin vocht zit.
En dan een bougiekabel fout geeft en daaruit kan die ook een fout van toerenteller aangeven.
Zou dit kunnen?
Het probleem deed trouwens niet voor toen me schoonvader naar de plaatselijke seat dealer ging.
De auto heeft die nacht wel in de garage gestaan.
Wat ik vanavond gaat doen is alle 4 de bougie kabels loshalen droogspuiten met compressor beetje wd40 erin.
Een goed iedee?
Ik heb nog zat vragen over deze auto, maar dan meer over wat ermee kan Kwa remmen etc etc. maar wil eerst dit probleem eruit hebben,zodat de auto eerst normaal rijd.
Gr
jeffrey
14 jaar
Als je inderdaad de storing had over de toerentalsensor (bdp sensor) dan is dat waarschijnlijk het probleem van spontaan uitvallen,deze gingen nog wel eens stuk,maar dat je olielampje gaat branden (rood van kleur) terwijl de motor nog loopt (dus niet een lager toerental van 500 t/pm) dat is niet goed,als hij dus wel lager stationair gaat draaien dan kan het lampje gaan branden en dat is normaal.
Ik zou even de juiste foutcode's opvragen en dan de bdp sensor vervangen als die fout erin staat.
Dat rauwe geluid zijn waarschijnlijk kantelende zuigers (zie zoekfunctie) en hebben ze bijna allemaal en worden er oud mee,maar het is niet goed.
Hoi Jeffrey,
Wat was de uitkomst? Ervaar sinds vandaag een dergelijke situatie.
Alvast bedankt!
Groet,
Mendy
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar