Seat Leon: Auto in noodloop VAS geeft aan storing aan N276 hogedruk brandst

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 TFSI

De auto ging tijdens mijn vakantie in noodloop en ik heb toen een delaer opgezocht in Tsjechie. Deze heeft met de vas tester uitgelezen dat er een storing was aan de N276, de klep van de hogedruk brandstof pomp. Voor mijn vakantie was de lage druk pomp al vervangen en nu zit er ook een nieuwe hoge druk pomp in. Ook de nokkenas die de pomp aandrijft is vervangen maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Ik heb nu al 1800 euro uitgegeven aan het vervangen van onderdelen maar ik blijf dezelfde foumelding krijgen en de auto blijft in noodloop.
De G410 sensor, de hoge druk- en lage druk pomp zijn vervangen en de nokkenas is onnodig vervangen.

De dealer kreeg deze foutmeldingen (helaas is mijn Tsjechisch niet zo goed).

08851 P2293 Ventil pro regulaci tlaku paliva mechanicka odylka (hieruit haalde ik dat het om de klep in de hoge druk pomp ging overige meldingen zal ik alleen de code van vermelden)

12555 P310B
12556 P310C
00135 P0087
04128 P1020
04767 p129F


Maar ik ben keurig geholpen en bij elke stap die genomen moest worden werd ik keurig op de hoogte gebracht door een medewerker die alles voor mij in het Duits vertaalde. De eerste stap die dus genomen moest worden was dus het vervangen van de hoge druk brandstof pomp, deze was 1 1/2 jaar geleden al vervangen maar de vastester gaf aan dat de klep die hierin zat niet goed zou werken. Helaas is deze klep niet los te bestellen/vervangen dus er moest een hele nieuwe pomp in. Na het vervangen is de auto gestart en een proefrit gemaakt die na een kilometer waarin de auto weer prima reed weer eindigde in noodloop. En deze storing kan je niet resetten dor je motor af te zetten en dus blijft de auto in de noodloop. Aangezien ik de volgende dag toch weer naar huis moest heb ik opdracht gegeven om verder te zoeken. Ze hebben gebeld met Seat Spanje en die gaf aan dat de druk goed zou zijn maar er niet genoeg flow zou zijn en dus de nok die aan de nokkenas zou zitten versleten zou kunnen zijn. Hiervoor moest de kleppendeksel dus verwijderd worden en dat zou weer 2 uur werk zijn maar ik had eigenlijk geen keus. Bij het nameten bleek de nok net op het randje te zitten en dus vervangen zou moeten worden maar dat zou een hele dag werk zijn.
Ik ben dus met een leenauto naar huis gereden en heb de opdracht gegeven om de nokkenas te vervangen. De volgende dag aan het eind van de middag heb ik gebeld en ze waren aan het proefrijden en de auto zou weer goed rijden. Ik ben dus in de auto gestapt en heb dus weer 1 1/2 uur moeten rijden want er zitten niet veel Seat dealers in Tsjechië. Helaas was het probleem nog niet opgelost en ging de auto nog steeds in noodloop, je trekt op de auto houdt wat in trekt weer wat door en valt dan in noodloop. Gelukkig als je heel rustig gas geeft kan je er wel mee rijden en als hij toch in noodloop gaat is dit nu op te heffen door het contact even uit te zetten.
Natuurlijk waren ze ook bij Seat Hradek Kralove niet blij dat ze mij niet hebben kunnen helpen en toch 15 uur met mijn auto bezig zijn geweest. Ik kreeg de uren dus gefactureerd tegen 500 Kronen (20 euro) in plaat van de reguliere 900 Kronen en ook hoefde ik de leenauto niet te betalen. En ze hebben echt hun best gedaan, ze hebben nieuwe onderdelen voor mij besteld en hebben mij direct geholpen om mij weer op weg te helpen dus ik vond dit een goed voorstel. Natuurlijk is de diagnose van Seat Spanje misschien niet helemaal goed geweest en zijn er onderdelen vervangen die niet vervangen hadden moeten worden maar je moet toch ergens beginnen met je diagnose.
Men heeft voor zover ik weet de hoge druk brandstof pomp, de nokkenas en het benzine filter (zat er net een week in) en nog wat kleine onderdelen, zie hieronder de lijst van de originele VAG artikelnummers:

06f127025k
n10303607
06f103483d
06d109309c
06e127248
n10691601
06d103121b
06f109101b
038103085c
1k0201051c

Mijn eigen dealer heeft er ook nog een tijd aan gesleuteld maar weet het ook niet te vinden omdat de foutmelding die wordt aangegeven niet het echte probleem is want alles wat met de brandstof druk te maken heeft al is vervangen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

de afbeelding die je ziet is de hoge druk pomp en de zwarte sensor is de N276 klep.

[url=http://img535.imageshack.us/i/n276.jpg/][img]http://img535.imageshack.us/img535/8844/...[/img][/url]

Met vriendelijke groet,
Arjan Bor

arjanbor

Geplaatst door arjanbor (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Quentin19 (0) PRO, 13 jaar geleden

ik heb ook bijna zelfde probleem. bij mij geeft die aan
low feul ,pressure sensor implausible signal.(lage druk sensor .waarschijnlijk signaal)
ook g410 dus. ik 52 euro betalen voor kleine K sensor vervangen uitgelezen.
motorlampje blijft langer uit als normaal sinds vandaag kwam die weer terug zelfde probleem geeft die aan op uitlees apparaat.
ik snap er niks van ik ga hem ook niet meer naar de dealer brenge die weten net zoveel als ik. zonder van me geld

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.