Seat Leon: heeft weinig vermogen onder de 4000 toere...

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v/apg 92kw

hallo,

ik heb een seat leon 1.8 20v 92kw sinds ik er mee rij heeft hij niet alle vermogen heb de luchtmassa meter al vervangen die was idd defect 2 weken later ook de koelvloeistof sensor vervangen en de lambdasonde 7 weken later heb ik ook de katalysator moeten vervangen omdat die ook al kapot was

tot nu toe zit ik nog steeds met te weinig vermogen de auto begint pas een beetje te trekken boven de 4000 toere dat hoort niet
nu heb ik onlangs gehoord dat de computer van de motor wel een defect gaan klopt dat en klopt het ook dat daar nu een gemoderniseerde computer voor is

hopelijk een behulpzame reactie

jeroenstoffelsen

Geplaatst door jeroenstoffelsen (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Het probleem bij elektronika is dat je bij elke vraag kunt stellen en hetzelfde antwoord krijgt: het zou kunnen.
Kennelijk is het mengsel of de onsteking van de auto niet in orde en daarom is uiteindelijk ook de katalysator kapot gegaan.
Als je nu niets doet, gaat de nieuwe katalysator ook weer kapot.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Of laat een 4-gas test doen bij warme motor en schrijf alle waardes op (CO, CO2, HC, O2 en lambda-getal).

Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Als eerste laten uitlezen.
Anders controleer de omschakelklep in inlaatspruitstuk,deze gaan nog wel eens stuk of zitten vast of rammelen of de hevel is gebroken (gebeurt vaak bij types met plastieke inlaatspruitstuk).
Deze klep zorgt ervoor dat de motor bij lagen en hoge toeren het juiste vermogen heeft.
Kijk op de zijkant en je ziet daar een vacuumpotje zitten met een slangetje en een soort doosje,daarvan kan het dekseltje eraf dan zie je de hevel,beweeg deze en kijk of ie niet gebroken is en dat het soepel beweegt.

P.S.Dit type motor is standaard al best traag van zichzelf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.