Seat Leon: problemen met de startonderbreker

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

heb een seat leon bouwjaar 2001 1.6 16v met een LPG instalatie
3maand geleden kreeg ik problemen met starten.
sochtends geen probleem om auto te starten maar smiddags of na lange afstanden gereden te hebben,
krijg ik weer zelfde problemen met starten
startmotor draait wel rond maar startonderbrekingslampje gaat knipperen
er toen bij een garage geweest kon niks vinde
probleem was een dag opgelost
probleem deed zich weer voor dus toen maar naar een seat dealer/garage gebracht
hebbe hem ook uitgeleze en kwame toen met reparatie van:

interactief storingzoeken i.v.m motor storing.motorstoring.
lambdasonde voor de katalysator vervangen.
contact slot met leesring van startblokkering vervangen.
instrumenten paneel vervangen.
instrumenten paneel gecodeerd.
storings geheugen uitgelezen en gewist.

was blij kon hem na 2 maand ophale.
was net 1km van garage weg om even te tanken
ik wil auto weer starten en zelfde probleem.
garage heeft auto opgehaalt en verder gekeke
ze konde niks vinde en hebben hem paar dage elke x lopen te starte
maar niks te vinde.

3dagen later konden we hem weer ophalen en weer hetzelfde
er weer mee heen geweest
kwamen ze er mee kon wel eens aan gas instalatie liggen.
ik naar een gasinstalatie bedrijf er vlak bij.
kwam er uit:

verdamper lekt door
druk sensor niet goed
verdamper vervangen
druksensor vervangen met filter
en nieuwe software

rijd net 3 dagen goed en het probleem doet zich al weer voor
wie kan me helpe met dit probleem word er egt gek van

gr JP

jptje21

Geplaatst door jptje21 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

scott10811 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het lijkt er toch heel erg dat de gasinstallatie blijft lekken, zo krijgt de motor dubbel brandstof en wil hij niet aanslaan.
Het gemakkelijkste is om de stekkers van de gasasluiters eraf te halen en dus een paar dagen uitsluitend op benzine te rijden. Je kunt ook nog de lucht aanzuigslang van het gasklephuis eraf halen na een rit, dan zou je moeten kunnen ruiken of er gas uitkomt.

jptje21 (0), 13 jaar geleden

hmmz dan heeft het ook invloed op de startonderbreker en lampje op dasbord dat blijft knipperen?
heb vandaag wel hele dag op benzine gereden en elke x wel weer aan gekregen zonder problemen
ene x gaat het goed andere x weer helemaal mis.

maar zal er zowiezo eens ff naar kijke. maar raar dat een gasinstalatie bedrijf er niet mee komt dan

scott10811 (0) PRO, 13 jaar geleden

Komt ook niet veel voor hoor, maar heb het zelf toevallig een keer meegemaakt.
Het lampje gaat aan, omdat de motormanagement computer merkt dat de motor niet aanslaat, vervolgens geeft deze een aantal storingen weer, omdat er vanalles buiten zijn meetbereik gaat lopen en als vervolg hierop gaat de dealer alles vervangen wat er in die storingen aangegeven word. Dom dus

Ik neem ook aan dat bij al deze reparaties de sleutel ook opnieuw is ingeleerd?

jptje21 (0), 13 jaar geleden

ja ook al daarom werd ik er ook al gek van je betaalt je scheel voor reparatie's en helpt niks
dus tog maar naar gas instalatie bedrijf er vlak bij geweest en toen kwamen ze met die druksensor en verdamper

is me eerste auto op gas maar vind het wel lastiger om probleem te achterhalen

scott10811 (0) PRO, 13 jaar geleden

Auto's op gas zijn inderdaad een stuk storingsgevoeliger. Zeker een VAG motor is er niet echt blij mee.
Als je veel kilometers maakt kun je het beste gewoon diesel rijden, loopt altijd en is zuinig, dus minder tanken.
Op gas rijden lijkt voordelig, maar meestal ben je je voordeel weer snel kwijt aan extra reparaties en onderhoud.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=scott10811]Auto's op gas zijn inderdaad een stuk storingsgevoelig. Zeker een VAG motor is er niet echt blij mee[/quote]
Niet helemaal waar wat je zegt, de meeste storingen die hieruit voortvloeien zijn een gevolg van slecht of zelfs helemaal geen onderhoud.
En dat is vragen om problemen...

Gr. paul

tedkroon (0), 13 jaar geleden

De diesels van tegenwoordig hebben zoveel techniek dat de wet van behoud van ellende hier geheel op gaat. De tijd dat een diesel praktisch geheel bestond uit mechanische delen die weinig storing gaven, is helaas niet meer aanwezig. Kijk maar eens op deze site of de TDI forum dan zie je wel anders. Diesels kunnen heel veel KM rijden maar gasauto's zie je ook dikwijls met 4,5 dkm op de teller probleemloos rondrijden. Momenteel is gas goedkoop ten opzichte van diesel, tenminste in NL.

scott10811 (0) PRO, 13 jaar geleden

Hmm, de benzinewagens van tegenwoordig zitten net zo goed helemaal vol met elektronica, wet van behoud van ellende is dus net zo goed van toepassing.
Bij een auto met gas heb je er nog een heel systeem bij! Wet van behoud van ellende X2 zou ik zeggen. Zeker als je bedenkt dat er lekker (professioneel of niet) in de originele bedrading is gesnoeid om de hele boel aan te sluiten.
Heb zelf jarenlang voor gas gezweerd! Sinds ik zelf diesel rijd, ben ik zeker overstag! En ben ik de lachende bij de pomp, gezien ik nu maar 1x in plaats van 3x per week bij de pomp sta.

4,5 d(uizend) km is ook wel heeeeeel weinig ;-)
4,5 ton is inderdaad mogelijk, maar dan ben je inmiddels wel een koprevisie verder.

jptje21 (0), 13 jaar geleden

moest vandaag weer overal naartoe en hele dag op benzine gereden was niks aan de hand.
moest eind van de dag iemand ophalen en ff wachten en wou hem weer starten en weer het probleem dus.
na een half uur proberen wel weer aan de gang gekregen toen gas instalatie uit stond.
onderhoud van auto is altijd goed geweest heb hem nu een half jaar maar is een lease auto geweest
alle reparatie papieren en zo zitten er allemaal nog bij.

maar moet wel zegge met gas instalatie heb je er wel meer werk van kan je dealer het niet vinde dan moet je het bij je gas instalatie bedrijf proberen dus meestal dubbele koste.
inruile op een ander is ook geen optie lever je weer te veel voor in.

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 13 jaar geleden

Voor wat betreft je gasinstallatie: leg je probleem eens voor aan: http://www.verdampere.nl/. info@verdampere.nl.
Lees goede recensies over dit bedrijf.
Rob.

jptje21 (0), 13 jaar geleden

zal er van het weekend ff naar kijke :)
trouwens een gas instalatie er uit laten halen.
wat komt daar allemaal bij kijken?
en zal dat ook problemen opleveren voor de motor?
en keuring en alles moet dan ook weer opnieuw neem ik aan

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 13 jaar geleden

Alle gascomponenten moeten verwijderd worden en de auto moet weer opnieuw RDW gekeurd worden.
Zou in theorie voor de motor geen problemen moeten geven.
Rob.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Het voertuig hoeft na uitbouw niet opnieuw gekeurd te worden. Wel dient het kentekenbewijs deel 1 aangepast te worden.
Het is een kwestie van opsturen naar de RDW en weer ontvangen....

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.