Hallo
Sinds gisteren loopt de motor van mijn auto op lpg slecht.
Als deze onbelast draaid merk je er niets van alleen stationeer slaat hij af .
Maar zo gauw je er mee rijdt houdt de motor vreselijk in en geeft ook een fout melding aan
deze heb ik vanmidag laten uitlezen er stonden meerdere meldingen in het betrefd het overslaan van een cilinder maar wel van verschillende cilinders 1.2.3.4
Op benzine rijdt de auto goed.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Groeten Theo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De ontsteking moet op gas een hogere spanning leveren dan op benzine.. ik vermoed een defect in de isolatie van het hoogspannings gedeelte.. Als er met nieuwe (afgestelde bougies verbetering optreedt? kun je er gif op innemen dat het probleem veroorzaakt wordt door het eerder genoemde gedeelte..
LPG? Vervang de oude bougies voor NGK laser-line en er gaat een wereld voor je open! Maar kijk eerst de hele ontsteking na of deze goed is, dan de bougies vervangen. Daarna laat je jouw auto op een rollenbank nakijken en fijn-afstellen (Dynojet bijvoorbeeld). Ik heb dit bij mijn Mercedes 210 laten doen, en sindsdien heb ik ruim 10% meer vermogen op LPG, en rij zuiniger als voorheen op benzine.
12 jaar
Hoe rijd tie op benzine?.
Aan een G3 installatie valt niks af te stellen,een rollenbank heeft dus absoluut geen zin.
Waarschijnlijk een ontstekingsprobleem of gas gerelateerd.
12 jaar
De auto rijdt op benzien wel goed
er is vialle G3 installatie in gebouwd.
Kan ik het hoog spannings gedeelte op een af andere manier testen of door meten.
groeten Theo
12 jaar
Als tie op benzine wel goed loopt zit er een storing in het gassysteem.
12 jaar
Hallo
Het kan dus niet liggen aan wat Cor aangeeftt dat de ontstekking bij gas een hoger spanning moet leveren als bij benzine
12 jaar
kan wel maar hoeft niet.. Is het eerste wat ik zou controleren... Als er ergens op een isolater sporen te zien zijn van vonk overslag ben je er.. In het donker kun je soms de vonken zien weglekken. Met een planten spuit het hoogspannings gedeelte nat maken vergemakkelijkt het zoeken soms..
Misschien zijn we nu een beetje van het pad geraakt. Wat er is uitgelezen is het voertuig zelf ?, de LPG inst. staat hier overigens los van.
De LPG inst. functioneert d.m.v een eigen motorregelapparaat. De melding ontsteking is opzich niet vreemd en komt omdat de ECU (LPG) de motor heeft overgenomen.
Soms komt het voor dat er zelfs meerdere storingen in staan (even geen aandacht aan schenken)
Het probleem zoals deze zich nu voordoet doet mij denken aan de stappenmotor (LPG) wat tevens kan verklaren waarom de motor stationair afslaat.
Gr. paul
Wat voor installatie zit erin?.
gasgedeelte uit laten lezen.
12 jaar
hallo
Ik heb weer wat ontdekt, vanmorgen heb ik de auto meegenomen30 km gereden buiten temp 15 graden de auto loopt redelijk goed op lpg alleen bij echt acelleren hield hij iets in. vanmidag terug buiten temp 26 graden de auto loopt slechter als van morgen
hoofdzakelijk bij het optrekken .
en dinsdag bij 30 graden kon je niet meer lpg rijden. Dus het is wel temperatuur afhankelijk.
Het gas gedeelte uitlezen kan dat ook bij de seat dealer of moet dit gebeuren bij gas inbouw bedrijf.
Ik zal vanavond controleren of er kabels doorslaan.
Groeten Theo
12 jaar
Hallo
Ik heb nieuwe bougie gemonteerd NKG laserline voor LPG.
De kabels slaan niet door .
Ik heb het idee dat de auto beter loopt maar nu is het buiten temperatuur ook een stuk lager.
De motor houd niet zo erg in als eerst, als in nu het gas indrukt gaat de motor zagen hij pakt het vermogen niet mooi op.
op benzine loopt hij gewoon goed.
Ik geloof dat nu maar een afspraak maak met een gas inbouw bedriijf.
of heeft iemand nog een ander idee
Groeten Theo
12 jaar
Theo
We hebben verschillende ideeën aangedragen, je vist totaal achter het net. Over het gasverdeelhuis / stappenmotor wordt geen woord gerept ?
Dit probleem had allang opgelost kunnen zijn, we laten je nog even vissen al dan wel niet zonder aas......
Gr. paul
Als er een Vialle G3 LPi installatie in zit, zit er toch géén stappenmotor in? Dat kun je dus uitsluiten.
Hoeveel heeft de motor gelopen? In het ergste geval zijn je klepzittingen zover ingeslagen dat daardoor de kleppen niet goed meer sluiten. Heb zelf een Alhambra uit 2000 met inmiddels 200.000 + op de teller. Kleine probleempjes met de gasinstallatie waren altijd te herleiden naar een vacuumlek in het inlaattraject.
Check ook de verdeelkap en rotor en vervang ze eventueel voor een origineel exemplaar. Heb vorig jaar uit voorzorg bij mijn auto de verdeler en rotor voor een imitatie vervangen en de motor draaide daarna slecht op LPG. Alles wat met onsteking te maken heeft luistert op LPG érg nauw. Nieuwe originele Seat verdeler, rotor én bougiekabels (hoewel deze niet zichtbaar doorsloegen) gemonteerd en hij loopt weer prima.
Als je er niet uitkomt, ga dan naar een goede gasspecialist.
Rob.
Hallo Iedereen
Bedankt voor alle informatie die ik van jullie hebt ontvangen
Bosso had gelijk het waren de bougies deze vervangen door laser line LPG toejn liep de motor al beter maar nog niet perfect.
daarna een tip gekregen van een monteur van Pouw om de accu even af tekoppelen.Nu loopt de auto weer goed ook met het warme weer van gisteren.
PS Paul er was wel aas en ik had beet en het probleem is oplost.
Groeten
12 jaar
Dank u voor deze egostrelende feedback.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar