Seat Leon: Blijft benzine ingespoten worden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: AMU/BAM

holla,
heb een probleem met mijn motor.
Er blijft benzine ingespoten worden.....rij ook op lpg.
Voorheen nooit problemen gehad.....recent liep de vierde cilinder niet meer mee op benzine maar perfect op LPG.
Nu de vierde verstuiver vervangen, de stekkers er op gezet, vervolgens gestart en tot mijn grote verbazing stinkt ie als een otter en de benzine loopt er uit....zowel uit de uitlaat alswel tussen de turbo en het blok....laatste zal de pakking wel zijn. Geen idee waar ik het moet zoeken.......meet op alle 4 de stekkers vd injectoren een spanning als ik de auto start en ook als ie loopt. Of ik de stekkers er nu op zet of af laat hij blijft inspuiten....en niet een beetje, voluit.
Als ik hem op gas zet blijft er ook nog steeds benzine ingespoten worden.
Heb hem uitgelezen maar geeft geen storingen aan.
Moter is een AMU.....alleen in Gbr en USA geleverd.....is 229 pk en is de uitvoering met de standaard gesmede zuigers.
Komplete sensor, computer en bedrading is hetzelfde als van een BAM motor.
Gasinstalatie is van Vialle.
Nogmaals.....auto heeft altijd perfect gelopen met alles wat er nu nog steeds opzit....nix anders vervangen, alleen die injector. Precies dezelfde teruggezet als er in zat.

Alle info is welkom,
Grtz,
Hans

hanzleb

Geplaatst door hanzleb (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Als een benzine injector brandstof inspuit zonder dat de stekker is aangesloten, dan is deze defect (blijft open staan).
Lijkt mij dat je vervangende injector het probleem is.

hanzleb (0), 9 jaar geleden

dank je wel Oldford,
al over alles nagedacht maar daaraan nog niet. Als ik zie hoeveel stank er vandaan komt en hoe de benzine meter zakt lijkt het alsof ze alle4 open staan maar probeer morgen ff de oude verstuiver terug erin te zetten.
dank je alvast voor je reactie,
Grtz, hans

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Als je toch aan het sleutelen gaat, kun je ook een kleine test uitvoeren op lekkage van de injectors.
Daarvoor moet je de brandstofrail inclusief alle injectors demonteren, stekkers losnemen, teiltje eronder en contact aan dan wel starten.
Zie je zo welke injectoren lekken en/of compleet open staan.

hanzleb (0), 9 jaar geleden

Dag Oldford,
heb de oude injector terug gezet en het werd al gelijk een stuk beter op gas. Geen stank meer door wss dubbele brandstof....iig op die 4e cilinder. Injector was een gebruikte van ebay.de en ik ben er van uit gegaan dat ie goed was.....kan alsnog however maar ben redelijk sceptisch. Oude probleem is weer terug.....geen brandstof op de 4e op benzine....gas wel. Ik weet gelukkig wel precies hoe de lpg instalatie werkt dus heb daar al een goed idee over. Ga iig de injectoren vd de 3e en 4e cilinder wisselen en kijken of het probleem mee verhuist. Heb trouwens het relais wat de injectoren afsluit ook nog schoongemaakt....aardig geoxideert. Ook ff alle solderingen vernieuwt, laten vloeien en het relais voorzien van een betere afdichting en een nieuwe plek waar het relais ook nog eens beschut en droog is. Laat wel weten hoe het afgelopen is zodat ook een ander met een soortgelijk probleem hier wat aan heeft.

richard9712 (0), 9 jaar geleden

Werkt de benzine injector onderbreker nog wel naar behoren? (van de lpg installatie)

hanzleb (0), 9 jaar geleden

hoi Richard,
probleem zit hem denk ik daar in.Onderbreekt nu wel.....zie mijn vorige bericht, maar stuurt de injector vd 4e cilinder niet aan. Wil nog wel de injectoren wisselen om te kijken of het probleem mee verhuisd. Denk het niet. De massa sturende cdraad die vd lpe unit afkomt.....of vd vertakte kabel die vd ecu naar de lpe gaat is de boosdoener. als het beter weer is ga ik die eens uitpluizen en mss ook wel aanpassen. systeem bevat sowieso veel te veel km kabel....kan minder, slimmer en beter.
oplossing volgt,
grtz, hans

hanzleb (0), 9 jaar geleden

Injectors gewisseld en het probleem verhuisde mee, deels. Ff de fietspomp op de oude injector gezet en tegen de x in door geblazen. Andere storing voor terug gekregen. Nokkenassensor
Loopt nog wel belabberd maar wel op 4 cilinders( met de oude injector) komt wss door die sensor, op gas onverandert goed iig. Plan van aanpak; storing sensor verhelpen en kijken of ie dan goed loopt
Op gas iig wel perfect....ook met die storing op de sensor????????
Grtz, hans.

Kort samengevat; liep slecht op benzine, 3 cilinders [ gas perfect]......laten lopen en stekkers vd injectors verwijdert, op de 4e geen verschil. Stonk niet overdreven naar benz.
andere injector geplaatst, nog op 3 cilinders.....laten lopen en stekkers verwijdert, op de 4e geen verschil. Stonk gruwelijk...hele wijk hoest.
injector vd 3e en 4e cilinder geruilt en de vervangen injector weer geplaatst op de 3e.....laten lopen en stekkers verwijdert, op de 3e [vh.4e] geen verschil.
injector vd 3e er uit gehaald en doorgeblazen, teruggeplaatst.....laten lopen en loopt op 4 cilinders.
Injectoren die kapot zijn blijven open staan, dit kun je ruiken, stinkt gruwelijk. benzine komt overal vandaan als je hem lang genoeg laat lopen.....luchtfilter, uitlaat ook uiteindelijk. Ook op gas blijft deze benzine inspuiten. Injectoren kunnen ook slecht werken, door vervuiling of door een el defect....dit resulteert meestal in een tekort aan benzine.

Dank aan Oldford en Richard voor hun reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.