mensen ik zit met het volgende probleem:
ik heb een arosa uit 1999 met nu 109dkm op de teller.
De automaat schakeld op zich prima maar als de motor nog koud is dan wil de bak als het ware wel eens in de eerste versnelling blijven kleven en dan opeens met een klap naar de tweede versnelling gaan. Als je net voor die klap even gas los laat en daar na weer gas geeft dan is er niks aan de hand. Als de motor verder op temperatuur is dan is er ook niks meer aan de hand.
We hebben nu bijna een ton gereden met de auto en hij heeft het al vanaf het begin maar goed je kent het wel "het komt wel een keer" en aangezien ik altijd zelf het onderhoudt doe komt ie ook nooit bij de seat dealer.
De auto is al eens uitgelezen en de bak olie heb ik ook al eens ververst.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of is dit misschien een bekend euvel, laat het me even weten.
gr jim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je wel de juiste olie gebruikt? en als je dat hebt gedaan dan heb je kans dat er een probleem in de automaatbak zit.... ken een dergelijke klacht van een andere wagen.. en deze kreeg het op een gegeven moment zo heftig dat de telefoon uit zijn houder vloog....
mvg
er zit zeker weten de goede olie, bij de dealer gehaald maar het probleem zit er al in vanaf het moment dat we hem kochten met 7000km op de teller. Het probleem zit er dus al een ton in en is in die tijd maar een klein beetje erger geworden.
gr jim
Ik heb dit probleem ook. Soms van 2 naar 3 met een harde klap, met een bora 2.0 benzine. Alleen bij koude motor. Gaat ook al zo vanaf het begin. Zit hem denk ik in de verkeerd berekende schakeldruk bij koude motor. Als olie verversen niets helpt en het gaat al een ton zo en het wordt niet veel erger, ach, ik maak me er niet meer druk om. Het zal wel het karakter zijn van de bak en denkwijze van computer.
Als u een oplossing heeft dan verneem ik dat natuurlijk graag via deze site van u. Succes, John.
Zelfde probleem ook bij een nieuw geleverde vw Polo gehad. Klant heeft er ook vanaf het begin af aan last van. Een paar keer terug geweest bij dealer. Geholpen dat heeft het echter niet. Volgens dealer hoort het bij dit soort versnellngsbakken. Als er een oplossing is lees ik dat graag.
je zou dan evt. aan een software update kunnen gaan denken.. en anders zal toch de bak er onderuit moeten denk ik.....
p.s. is wel het filter vervangen bij het vervangen van de bak olie? (als het goed is heeft deze bak dat en moet dat ook gebeuren.) en is de bak wel volgens de voorwaarden gevuld? (sommige moeten met precies 80 graden over stromen...)
mvg
Oliedrukregelklep die in de bak zit (is te herkennen aan ze roze kleur) vervangen. Olie verversen en op juiste wijze peilen/afvullen. Hier heb een testkast voor nodig om de ATF temp. te meten. Bij 35 graden moet de olie over het overlooppijpje stromen dat in de aftapplug bevindt. Voor 99% zeker is je probleem verholpen.
Je kan er trouwens zo bij als je cartepan verwijderd.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar