close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Cordoba: Centrale deurvergendeling werkt niet meer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 CLX

Hallo,

Mijn centrale vergrendeling werkt niet meer..

Nu had ik al op het forum gekeken en stond dat je de zekering eruit moest halen en kijken of er dan wat gebeurde met de luchtpomp.

Nu heb ik dit gedaan en gebeurt helemaal niks.
Op de 3 aders die op de pomp zitten meet ik 7,5 volt en 12v als ik mn bestuurders deur openmaak wordt ze 7,5 0volt maak ik de passegiers kant open wordt de 12 0volt.

Voor de rest heb ik niet meer info hoop dat iemand me kan helpen.

Geplaatst door

remcos (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dag Remco,

je moet op zowel pass als best.deur bij openen 12 volt meten, dit is de rood/blauwe kabel aan je pomp. Bij sluiten precies hetzelfde 12 volt vanaf beide deuren, dit is de rood/groene kabel aan je pomp.
Op de middelste bruine kabel staat massa.
Onder/achter je dashboardkastje hangen ook nog 2 relais die een en ander regelen, je zou ze eens om kunnen wisselen om te kijken of dat werkt alvorens een nieuwe aan te schaffen.
Laat ff weten of het geholpen heeft,

hans

Toledo GT 0

18 jaar

Oke het ligt dus aan de stuur stroom die naar mn pomp gaat... Weet je toevallig ook welke Relais dat zijn of kan ik zomaar wat eruit trekken ???

Remco

remcos 0

18 jaar

Dag Remco,

relais zitten achter je dashboardkastje, zijn 2 dezelfde [nummers die erop staan moeten dus ook hetzelfde zijn]. Deze 2 kun je er uit trekken en omwisselen, wat je ook nog kunt proberen is luisteren of de relais schakelen [klikken] als je je sleutel in de klink stopt en vervolgens opend en sluit. Dit zou je wel moeten horen.Heb je vergrendeling op afstandsbediening[in sleutel] of alleen maar via je klinken[sloten] Als het alleen via je je sloten in de klinken is zou het best kunnen dat de 2 eerder genoemde relais niet aanwezig zijn. Als het goed is zit er dan 1 relais in je bestuurdersdeur [heb ik van horen zeggen] Zou je deze op zijn werking kunnen controleren.
Laat maar ff weten wat je gevonden hebt, kunnen we van daaruit verder,

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

Ik heb het systeem op afstand en met me deur. Alleen op afstand werkt niet meer zender is denk overleden is ook niet meer te verkrijgen hoorde ik.

Heb net de 2 zekeringen (num16) omgewisseld toen deed hij het even en naar paar keer gebeurde er weer niks.

remcos 0

18 jaar

Dag Remcos,

je zou eens kunnen proberen om een nieuwe baterij in je sleutel te zetten. Mocht dit ook niet helpen zou je het systeem nog opnieuw kunnen synchroniseren. In je boekje [gebruiksaanwijzing] staat hoe.
Je mot je sleutel in je klink [slot] stoppen en dan vlg.instructie uit het boekje al naar voorbeeld naar links of rechts draaien/vasthouden. Mocht je geen boekje hebben moet je me daar maar ff over terugmailen....ik heb er wel 1 en daar staat het in beschreven maar de vrouw heeft de auto met bewuste boekje mee

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

Het ledje op mn sleutel knippert als ik die procedure met die sleutel doet. Hij moet 5x knipperen dat doet hij maar mn deur gaat niet open en/of dicht..

En je weet niet een reden waarom het niet werkt als ik mn sleutel in deur doet?

Lijkt me niet dat het de pomp is. Zet er morgen wel even 12v op om te testen.

Ik heb vermoeden dat stuur stroom die naar mn pomp gaat niet geschakeld wordt of dat er iets anders mee is.

remcos 0

18 jaar

Dag Remcos,

goed plan....spanning erop zetten. Op zowel de groen/rode alswel de blauw/rode moet je pomp reageren. Rood/blauw voor ontgrendelen, rood/groen voor vergrendelen. Op de bruine kabel moet massa[-] staan. Als je in je auto gaat zitten en met je sleutel [zowel in de klink als via de afstandbediening] ver en ontgrendeld moet je een relais horen schakelen/klikken.
Als je pomp wel werkt op rechtstreekse spanning [zoals je van plan was] en je hoort je relais[achter dashboardkastje ]schakelen zit het probleem ergens anders.
Laat maar weer ff weten,

Hans

Toledo GT 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.