close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Leon: Diesel lekkage 2.0 TDI BKD

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI BKD

Er staat hier een Seat Leon 2.0 TDI met een diesel lekkage. Motor is van het type BKD.
Nu ben ik erachter dat deze lekt achter het inlaatspruitstuk.
Deze gedemonteerd zie ik tussen de inlaatkanalen in de cilinderkop stalen kogels zitten.
Deze kogels (ongeveer 5 mm diameter) zitten tussen inlaatkanalen van de cilinders 1 en 2, tussen 2 en 3 en tussen 3 en 4.
Het gaat dus om 3 stalen kogels, waarvan er 2 diesel lekken. Dit is zichtbaar doordat de uitsparingen in het inlaatspruitstuk vol met sludge zitten.
Tevens bij demonteren van het spruitstuk een flinke plens diesel op de grond.

Heeft iemand een idee waarom deze kogels er zitten, en nog belangrijker, hoe ik de lekkage op kan lossen?


Alvast zeer bedankt.

Anton

Geplaatst door

antig01 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet toevallig dat de pompverstuivers "koud"in de kop gemonteerd zitten bij deze motoren, dus zonder koper ring eronder en dat die verbindingen weleens willen uitslaan. wellicht daardoor lekkage. waar die kogeltjes voor zijn geen idee eerlijk gezegd.(heb ze wel ook eens zien zitten)

[b]Anton. heb je nog een oplossing gevonden? Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen![/b]

Nee, nog niet gevonden helaas.
Ik heb nogmaals het inlaatspruitstuk verwijderd.
Het lekt gewoon uit te gaatjes waar de kogeltjes inzitten.
Ik kan me niet voorstellen dat niemand weet waar deze voor dienen..

Vraag me ook het volgende af, hoe komt de diesel vanaf de opvoerpomp bij de pompverstuivers.
Lopen er leidingen? zit dit gegoten in het alluminum? En hoe zit het met de retour?

Het vreemde is dat de auto perfect loopt, alleen hij lekt diesel langs die kogeltjes.
Ik heb geprobeert een klap te geven op de kogeltjes, en vervolgens met loctite te borgen maar dit heeft niet gewerkt.

Ik ben ten einde raad en ik zie een koprevisie niet zitten omdat ik de oorzaak niet begrijp.

antig01 0
badge

11 jaar

De brandstof gallerij zit inderdaad in de kop. Als de verstuivers ingeslagen zijn loopt de brandstof uit de gallerij en dan start de auto zeer moeilijk als ie een tijdje heeft stilgestaan. Heb je ook startproblemen?
Waar de kogeltjes voor zijn weet ik ook niet.

martijn v o 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.