close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Leon: Olie in luchtfilter/slecht reageren lage toerental

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Goedendag forumleden.
Na vrij resent deze auto gekocht te hebben loop ik tegen de volgende problemen aan,ik hoop dat iemand mij een oplossing of een goede richting uit sturen kan.
Als eerst:
Auto reageert heel slecht in de lage toerentallen,met name bij het weg rijden moeten het gaspedaal behoorlijk in getrapt worden.
Eenmaal in de hoge regionen (>2000 toeren)gaat het wel goed.
Inmiddels heb ik al de bougies en het luchtfilter vervangen.
Het luchtfilter was zeer vuil (olie)waarvan ik eigenlijk schrok.
Ook stond er een laag olie,in één van de bougie holte's
Nu wil ik ook de olieafscheider,welke zich aan de achterzijde van het motorblok bevind schoonmaken.
Kan ik dat kastje(olieafscheider) zomaar willekeurig los maken zonder dat er olie uit het blok stroomt???
Wie geeft me raad omtrent deze problemen .

Gr Foeke

Geplaatst door

Foeke (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk een auto met een beetje/veel achterstallig onderhoud.
Klepdekselpakking vervangen , deze is lek , zodat bougiegat vol loopt.
2e optie , als deze naast de vuldop zit , is er misschien een keer flink geknoeid.
Eerst maar eens goed schoon maken , en kijken wat er gebeurt.
Ja de afscheider kan eraf , maar waar wil je hem dan los halen , normaal staat de aansluiting niet onder het olie niveau.
Is misschien traag bereden , laat hem anders eens uitlezen op foutcodes .

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Hallo.
In 1 geval heb je zeker gelijk,de eerste regel.
Wat betreft het bougie gat,deze was niet dicht bij de vuldop.
Het kleppendeksel is zeker lek,en zal vervangen worden.
Te gelijker tijd zal dan ook de gasklep en de EGR onderhanden genomen worden.
Maar wat de olie afscheider betreft,hoe is deze te testen/schoonmaken,of heeft het wel zin deze los te halen.
Ik heb gelezen dat dit in verband staat met de carter ontluchting,wanneer deze vuil of verstopt zit,er druk opgebouwd wordt,welke tot lekkage van het kleppendeksel kan leiden.
Of is er nog een andere mogelijkheid???
Alle informatie is welkom.

gr Foeke

Foeke 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.