Klacht bij Seat Leon: climate control op 26 graden celcius. Geen warme lucht in interieur maar koude lucht.
ECC opnieuw geprogrammeerd, bij controle van aircosysteem blijkt dat de pomp defect is en dat de onderste koelwaterslang erg koud blijft bij warme motor.
Volgens Seat dealer moet eerst de aircopomp vervangen worden voordat verder kan worden gezocht naar de mogelijke oorzaak.
Wij zijn van mening dat blazen van koude interieurlucht niet wordt verholpen door montage van een nieuwe aircopomp. Volgens ons ligt de oorzaak ik de koude onderste koelwaterslang. Heeft iemend een idee waarom deze slang koud blijft bij warme motor?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst eens kijken of de kachelslangen wel warm worden, zo niet dan waarschijnlijk waterpomp stuk, kijk dan eens of er kvs terug stroomt door het kleine slangetje op reservoir. Worden ze wel warm genoeg maar geen warme lucht uit kachel dan waarschijnlijk stelmotor of interrieur temperatuursensor stuk.
Duurt heel erg lang bij diesel totdat beide slangen warm worden, dat is normaal maar bij een defecte waterpomp krijg je wel hetzelfde.
[b]Aktief, vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen![/b]
Bediening van de kachelkleppen in het dashboard defect. Defcete klepbediening vervangen door nieuwe delen (revisieset). Probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar