Ik heb hier een Ibiza ASZ staan met ECC. Als deze auto een dag in de zon heeft gestaan dan blijft de ECC hard en koud blazen. Net alsof de ingestelde temperatuur (21,5grC) niet bereikt wordt.
Ik heb de auto al eens uitgelezen en geen storingen gevonden. Ook de airco is al gecontrolleerd op de werking en vullingsgraad. Dit is beide in orde.
Daarnaast heb ik een signalen test gedaan om erachter te komen welke waarden ik heb.
Hierbij viel op dat de interieurtemperatuur rond de 30 á 35 graden blijft staan de overige temperaturen zijn redelijk goed. Deze sensor zit in het bedieningspaneel. Hier ben ik achter gekomen door wat reinigingslucht in het roostertje bij het bedieningspaneel te spuiten.
Nu weet ik dat oa Renault en Ford een ventilatortje gebruiken om de interieursensor van de interieurlucht te voorzien. Is dit bij deze seat ook zo? Dan verwacht ik namelijk dat deze wel eens stuk kon zijn.
Daarnaast is het onderdeelnummer van het bedieningspaneel nog van invloed op de werkzaamheid? Dit ivm het mogelijk aanschaffen van een ander paneel.
Als laatste heb ik af en toe een tik uit het dashboard aan de passagierskant. Zou dat 1 van de kleppen kunnen zijn en kan ik bijvoorbeeld de recirculatieklepmotor vervangen zonder het hele dashboard er weer uit te halen? De overige stelmotoren zijn 3 jaar geleden al eens vervangen.
Alvast bedankt.
Mvg Jeroen Vossen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk wel dat je een motortje erin hebt zitten omdat het bij jou een roostertje is,geloof dat pas bij de nieuwere modellen er een sensor op zit zonder motortje,maar ik weet dat niet zeker bij Seat,wel bij VW dus ik verwacht dat dat hetzelfde is.
En deze sensor is belangrijk voor de ingestelde temperatuur en het klopt dus ook dat er met deze sensor iets mis is vanwege die 30-35 graden dus is het ook logisch dat de airco maar blijft koelen want die wacht tot de ingestelde temperatuur (dus die 21.5 graden) bereikt is,maar die wordt nooit bereikt door probleem met die int.sensor.
Zou kunnen dat je doie klep hoort,als je de recirculatieknop bediend hoor je dan zelfde bijgeluid?
Bij de Polo hoeft dashbord er niet uit,dus bij de Ibiza ook niet denk ik,alleen dashbordkastje moet eruit denk ik.
Van de week de middenconsole eens uit elkaar schroeven dan. Misschien zit de sensor wel te ver van het roostertje af of is het 'ventilatortje' defect.
Als ik de recirculatieknop bedien dan hoor ik het niet tikken. Maar het geluid is net alsof er een stelmotor over het nokje heen draait. Ook daar ga ik van de week eens een blik op werpen.
Ook heb ik last van een ventilator die af en toe uitvalt. Vorig jaar erg veel last van gehad, nu wat minder. Doet ie alleen als het warm is buiten overigens.
Mvg,
Jeroen Vossen
14 jaar
Ik heb de middenconsole uit elkaar gehad en ben tot de conclusie gekomen dat er geen fannetje in het ECC paneel zit. De uitsparing zit er wel, maar geen fan te bekennen. Er zijn dus enkele modellen die het fannetje niet hebben. Nu heb ik via E-bay een gebruikt display MET fannetje gekocht. Volgens de verkoper volledig werkende.
Na de vakantie maar eens inbouwen. Ik heb eerst een nieuwe uitleesstekker nodig. De huidige is defect.
Het is volgens de dealer noodzakelijk dat de kachelkleppen allemaal weer in de basisstand gezet worden na vervanging.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Vossen
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar