close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza 2010: G31 sensor signaal te hoog

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: CFWA, Motorinhoud (cc): 1200

Hallo,

Ik heb een knipperend voorgloeilampje en de motorstoringlamp brandt. Uitlezen met VCDS geeft de volgende storingscode aan:
1 Fault Found:

15984 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 00 [191] - Signal too High
MIL ON - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
Er zitten 2 sensoren in het inlaatcircuit, 1 op het spruitstuk en 1 wat lager in een slang. Welke is de G31 sensor en gaan die vaker stuk? De km stand is 64.000.

Alvast bedankt voor de reacties

Geplaatst door

kmn (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat die sensor helemaal niet kapot is.
Als je goed leest staat er dat het signaal van de inlaatsensor te hoog is, dat wil zeggen dat op zekere momenten de druk in het inlaatspruitstuk te hoog word.
Vaak is de oorzaak een defecte of vervuilde EGR klep.

de tweede sensor in het inlaatcircuit zal trouwens een temperatuursensor zijn, die heeft niets met druk te maken.

Ik heb 'm uit laten lezen door een VW garage, maar daar kan de storing niet gewist worden. Dat wijst er op dat er echt een sensor defect is, immers de storing wissen gaat met stilstaande motor. Het ESI diagnosesysteem van de garage geeft aan P023800 ladedruksensor. Zit deze sensor op het inlaatspruitstuk?

kmn 0

11 jaar

De defecte sensor is inderdaad degene die op het spruitstuk zit. Ik heb deze vervangen en de storing is nu weg.

kmn 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.