heb een auto met het volgende probleem.
Gloeilampje knipperde, auto uitgelezen, gaf de tester aan dat de gaspedaalpositiesensor een verkeerde waarde gaf. Deze storing was niet te wissen en je kon ook geen gas geven.
Nieuwe sensor besteld en vervangen nu is de storing wel te wissen en reageert de auto ook weer op het gaspedaal, alleen nu rookt de auto echt heel erg (blauwe rook). En komt de auto tijdens het rijden niet meer boven de 2500 toeren uit en als je dan gas blijft houden begint de auto te 'ploffen' in de uitlaat (alsof je bij een benzine auto rotte bougiekabels hebt).
Heb al een en ander geprobeerd:
EGR afgeplugd(blijft dus niet openstaan)
Luchtsmoor klep gaat netjes open en dicht op de momenten dat dat nodig is
Voorste veer in brandstofpomp nagekeken, deze is niet gebroken
Gaspedaalpositie sensor vervangen
Piezo/vervroegings verstuiver gewisseld met een andere.
Stekker verbindingen op computer nagekeken
Gerommeld aan de draden naar de brandstofpomp(dus geen draadbreuk) en alle stekkerverbindingen nageken
En probleem blijft. Tot dat je de stekker van de piezo verstuiver niet aansluit, dan rookt de auto niet mee
Wie oh wie heeft er nog een idee?
Alvast bedankt
Groeten
Eelco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ECU (binnenzijde) vrij van vocht ?
Gr. paul
kan je die zo open halen en dat zien? waar moet je dan op letten?
gr
wij hebben bijna zelfde hehad , ook allerlij vreemde storingen en de ecu was bij ons defect. leek wel een bloemkool
Heb de ECU opengehaald en zat idd vocht in. Nieuwe gemonteerd klant 1600 euro armer (sensor, computer en arbeid) maar rijdt weer als een zonnetje
Bedankt voor jullie reactie's
Was er al bang voor......
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar