Deze nieuwe Toledo gebruiker zoekt informatie!
Beste lezers.
Ik heb een Seat Toledo gekocht nadat ik mij 25 jaar heb afgezet tegen VAG Groep wagens... Dit kwam doordat ik van mijn werkgever de nieuwe Seat Ibiza ST Business met leer in permanente bruikleen kreeg. Heerlijke wagen vol opties, terwijl ik VAG Groep wagens als kale neten beschouwde tot ik die Ibiza kreeg. Nu heb ik privé een Seat Toledo (model '91-'97) gekocht. De Toledo rijd heerlijk en is super ruim en best luxe voor zijn leeftijd en gewicht (1030kg voor deze super ruime GLX uitvoering met een 2 liter onder de kap... Ik ben aangenaam verrast!).
Daarnaast voldoende opties maar daar heb ik wat vragen over:
1. Is het normaal dat het ABS lampje langer blijft branden dan de andere lampjes na het starten? (Mijn rempedaal zakt iets en dan dooft het lampje)
2. Is het normaal dat het temperatuurlampje een paar maal knippert en dan uit gaat na het starten? (ipv branden en uit)
3. Kan iemand mij vertellen waarom ik een harde brom hoor als ik de kachelvertilator inschakel? Die wordt na 2 minuten minder maar blijft. Is dit een storing of is dit normaal bij Seat Toledo? En hoe kan ik eventueel de kachelmotor vervangen? (ik bedoel waar zit ie en hoe kom ik er bij?)
4. Als de wagen stationair draait hoor ik een tikkend geluid in de buurt van de versnellingsbak / koppeling met de motor mee. Klinkt het iemand bekend? Dan hoor ik graag meer daarover.
5. Achter de radio liggen behalve die van de radio nog 2 ISO stekkers. Ze passen in elkaar en hebben diverse '2 kleuren' draden (oa bruinwit en roodwit) maar waar dienen die voor? Als ik ze in elkaar steek knallen de zekeringen van Centrale Vergrendeling en kachelmotor eruit...
Ik ben benieuwd en hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen over mijn eerste VAG Groep Bolide :-)
De Seat Toledo bevalt zo goed (afgezien van dat ie van binnen wat ouderwets is) dat ik het voorlopig maar blijft rijden denk ik!
Vriendelijke groet,
Arno de Streekvos.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De eerste twee zijn normaal.
3.Kachelventilator waarschijnlijk kapot.
4.Dat tikkend geluid komt denk ik van het druklager,als je de koppeling intrapt is het waarschijnlijk weg,word het erger dan koppeling vervangen.
5.Daar heb ik ggen antwoord,waarschijnlijk zijn dat opties in combi met een radio vermoed ik.
Beste Primera,
Bedankt voor de reactie(s).
Dat de kachelventilator kapot is denk ik ook. Het vreemde vind ik wel dat de ventilator wel gewoon werkt en ook op alle standen. Vandaar mijn vraag daarover.
Dat de druklager het tikken veroorzaakt zou natuurlijk kunnen, maat ik hoor het geluid hetzelfde als ik de koppeling wel of niet intrap. Het is de ene keer erger als de andere keer en ik hoor het in de buurt van de koppeling en versnellingsbak als ikzelf onder de motorkap hang. Dan wordt de koppeling dus helemaal niet bediend...
Ik dacht aan de versnellingsbak, maar daar staat dan tegenover dat die schakelt als een nieuwe. Hartstikke licht en hij is nog nooit uit zijn versnelling gevallen of ernaast geschoten. Ik heb wel andere auto's gehad ook. Dus ik twijfel daar ook aan.
13 jaar
Helaas heb ik de oplossing hiervan niet meer kunnen geven want deze auto gaf zoveel problemen dat ik hem verkocht heb.
Ik dank Primera voor de reactie!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar