Seat Ibiza: happeren/trillen bij +- 1800 t'/m 2000 toeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 ALM

Goeie dag,

Ik heb een seat ibiza gekocht van 2000, hier in ligt nog een 1600 ALM moter in! tijdens proefrit liep auto als een trein. gekocht bij seatdealer, dus werd afgeleverd met apk en beurt. tijdens apk was gebleken dat lambda sonde stuk was! deze is vervangen toen dus, daarna begonnen de problemen. de auto happert rond de toeren 1800 t/m 2000 ongeveer. (hij houd niet in) maar zeer vervelend als je bijv. 60 rijd in de 4. nu hebben ze de gasklep al schoongemaakt, bougiekabels doorgemeten, nieuwe bougie's, andere lambda sonde geprobeerd en ze zeggen dat ze een orginele voor dit type geplaatst hebben (waar wij over twijfelen, omdat die 300 tot 400euro kost bij VW en ze hem zelf moeten betalen) en ze hebben de injectoren ultrasoon laten reinigen en laten testen en daar bleek dat 1 injector stuk was!! nu heb ik ondertussen G3 in laten bouwen, en dat systeem maakt gebruikt van eigen computer en 4 injectoren! (wel paar nevenfunctie's van benzine systeem waar onderandere de lambda sonde bij hoord!!!) en wat blijkt nu! met G3 doet hij het zelfde!! en nu met nieuwe benzine injector blijft hij het ook doen!! nu hebben ze nog de ontsteking wat bijgesteld en dat pakte direct zeer goed uit!! maar net of de computer hem weer bijregeld want na 100km rijden in 1 stuk direct vanuit de garage deed hij het zelfde en zelfs zowat erger!! maar hoe kouder het weer, hoe slechter hij wordt! (oftewel kouder= meer zuurstof!!) (owja bij uitlezen van auto geen enkele storing op testkast (dis wel in garage binnen))

Iemand nog een idee??


Alvast bedankt,

Mark Reinders

M.Reinders

Geplaatst door M.Reinders (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Rene36 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit zit m en de lagers van de rotoras die hebben te veel ruimte waardoor de rotor gaat slingeren je kunt de speling voelen door de verdeler er af pakken en kijken of de rotoras speling heeft zo ja dan moet je de gehele ontsteking vervangen

M.Reinders (0), 16 jaar geleden

ja maar dat was nie best! als de auto nog maar 97.000 gelopen heeft!! en nu al stuk/slecht zou wezen!!

(deze zit gewoon aan nokkenas he)

Rene36 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja deze zit aan de nokkenas gemonteerd kun je gewoon demonteren en ik heb ze al vaak vervangen ook al bij 60.000 km je moet de onsteking wel even weer op tijd zetten kun je het beste even bij een vw/seat dealer later doen

M.Reinders (0), 16 jaar geleden

oke zal wel ff balletje opgooien bij de dealer! is toch garantie werk.

groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.