close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Schokkend

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6I AFT

Hallo,

Vorige week is in de garage mijn gasklep gereinigd, en ingeleerd, omdat de auto schokte met gas loslaten/ intrappen bij het aangrijppunt zeg maar. Afgelopen week reed de auto als nooit te voren en rolde overal weer heerlijk soepel doorheen, behalve 1 avond en vanavond. Als je dan je gas loslaat lijkt het wel of je de rem intrapt, zo hard remt ie op de motor. Na ff uitzette en opnieuw starten is dit weg, om ook weer een dag of 5 niet terug te komen. Nu is mijn vraag, wat kan het zijn, en kan het kwaad? Als dit alleen nog vuilrestanten zijn die nog loskomen ofzo rij ik nog even door, anders ga ik er even mee terug. Kan het ook zijn dat er vuil in de benzinefilters zit ofzo, want pas viel de auto onder het rijden ook spontaan uit, om vervolgens gewoon weer te starten en door te rijden of er niets aan de hand is...

Gr Mark

Geplaatst door

Jongh (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk toch weer een probleem in het gasklephuis,laat hem weer even uitlezen.
Vaak gaan deze gasklephuizen ook defect,heb ik wel vaker gehad,je leert ze in en het blijft even goed,maar na een paar dagen is het probleem er weer,maar dan heb je meestal wel een storing erin staan van het gasklephuis.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Bedankt Ricky,

heb je ook enige idee wat een eventueel nieuw gasklephuis kost? Ik ga in ieder geval weer een afspraak maken bij de garage.

Gr Mark

Jongh 0

17 jaar

[quote=Jongh]Bedankt Ricky,

heb je ook enige idee wat een eventueel nieuw gasklephuis kost? Ik ga in ieder geval weer een afspraak maken bij de garage.

Gr Mark[/quote]
Zijn niet goedkoop,denk aan een paar honderd euro,je zou ook een goede van de sloop kunnen halen,als dit daadwerkelijk het probleem is.

Ricky.

ricky 10
badge

17 jaar

Goedemorgen,

Het harde remmen op de motor werd erger en erger, uiteindelijk sloeg de auto na het starten meteen weer af. Dus naar de garage geweest, daar dit laten doen:
- Koppeling vervangen
- Lambdasonde vervangen (gasklephuis gaf geen foutmelding, lambda wel, vandaar uitvallen na starten)
- Rotor + verdeelkap vervangen, daar zat ruimte op en was aangeslagen?
De auto reed hierna weer als nooit tevoren, om na een week weer te beginnen met hikken bij gas intrappen/ loslaten (JUIST die kwaal waarvoor íe de eerste keer wegging!). Vanmorgen in de file was het bijna niet te doen om met de koppeling op ietsjes gas bij te geven, of los te laten omdat de auto dan als het ware even een grote hik geeft. Ook valt op dat met een koude start, de auto inhoud, dus niet consequent reageert op het gaspedaal. Dit gaat over als de motor warm is. Kan het gasklephuis bijv. ook versleten zijn/ speling hebben (150.000 km) of is dit allemaal gekoppeld aan sensoren die de werking nadelig kunnen beïnvloeden, zoals een temperatuursensor/ LMM? De motortemperatuur wordt volgens mij wel netjes weergegeven, want de naald loopt 's morgens gewoon netjes op en blijft in het midden staan. Soms hobbelt het toerental stationair ietsjes, maar niet noemenswaardig volgens mij....

Gr Mark

Jongh 0

17 jaar

Niemand een idee??

Gr Mark

Jongh 0

17 jaar

Dus als je het gasklephuis opnieuw laat inleren,dan doet ie het weer even goed,om vervolgens het weer slecht te doen?
Zoals ik al zei vermoed ik nog steeds het gasklephuis,denk dat deze inwendig stuk is (potentiometer).
Waarschijnlijk hebben ze hem in de garage weer opnieuw ingeleerd,waardoor ie het nu even weer goed hebt gedaan,probeer er gewoon 1 goede van de sloop te halen,en laat deze inleren,en kijk het dan eens aan.
Is het misschien niet zo dat het lagertje waar de rotor op zit in de onsteking niet gewoon speling heeft?,want dan krijg je ook dit soort problemen,maar eigenlijk zou de garage bij het vv van de rotor/verdeelkap dit al dan opgemerkt moeten hebben.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Dankje voor je reactie ricky,

dat ga ik dan iig laten doen (ben zelf niet zo handig..) Denk je dat het inhouden enzo bij koude motor ook door het gasklephuis komt? Ik ben namelijk een beetje bang voor nog meer kosten...

Gr Mark

Jongh 0

17 jaar

Het blijkt natuurlijk wel een beetje gissen vanachter de pc,maar het zou zeker kunnen,vind het daarom ook wel raar dat de garage er niet uitkomt,misschien eens naar een andere garage gaan om alleen de diagnose te laten stellen,misschien komt het daar wel bekend voor.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Wederom bedankt voor je reactie,

ik ga hier en daar nog wel ff langs, alleen heb ik de komende weken weinig tijd... Ik laat iig weten hoe of wat het is/ was! Ik zal wel wat voorzichtiger rijden, dan kan het hopelijk geen kwaad...

Gr Mark

Jongh 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.