goedendag ik rij tegenwoordich niet meer als 300 km op een tank denk zelf dat het e lamda zone is maar warom geeft ie dan geen lampje aan motormanichmant dus dan denk ik verder zouden het de zuigerveren wezen geloof ik ook niet echt bedoel is 175000 nou zo veel ? ook heb die wel is last niet vaak dat als ik stil sta die ineens heel hoog in ze toeren klimt tot 4000 ongeveer en daarbij heb ik ook nog eens dat soms als ik start dat ie wel start maar gelijk weer uit valt soms 3 keer achter 1 maar laten staan doet ie me gelukkig niet maar me potomonee leeg trekken wel hoop dat iemand een goed antwoord weet of ideen dus bvd groetjes kef
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt verdacht veel als valse lucht (en mogelijk nog wat meer probleempjes).
Kontroleer eerst eens alle slangen en slangetjes op lekkage, los zitten, poreus zijn etc.
Is de uitlaat niet lek, vooral het 1e deel tot aan de kat?
thanx oldford voor je bericht heb inmiddels allee slangen na gekeken en de uitlaat .maar naar mijn mening geen lekke slangen heb zojuist het gaskleppemhuis maar even gereinigt mischien dat dat helpt denk het zelf niet. maar heb je mischien nog anderen opties. hoor wel onder de motor kap een zwaarder geluid maar kan nou niet echt plaatsen waar het vandaan komt ! hoor het wel hoop ik bvd groetjes kef
14 jaar
Inlaat lucht lekkage kun je ook vinden door er met stationair draaiende motor remmen-reiniger op de slangen en het inlaatspruitstuk te spuiten.
Als je het lek raakt gaat de motor anders lopen.
Anders gaat het uitlezen worden en sensor waardes controleren. Mogelijk geeft de lambda-sonde een verkeerd signaal waardoor het verbruik stijgt.
Kan de lambda-sonde zijn, of de bedrading of nog steeds een externe oorzaak (b.v. lek in de uitlaat, of een te lage compressie of een lekke klep).
ik heb het net geprobeert met remmereiniger te spuiten maar hij gaat niet anders lopen! dus dat kunnen we denk wel uit sluiten jammergenoeg maar dat tikje dat ik hoor als de motor loopt zou dat een lekke klep kunnen wezen ? en een te lagen compressie hoe kan ik daar zelf achter komen is dat mogelijk ? hoor het wel leeraar :P alvast bedankt voor alle antwoorden groetjes
14 jaar
Je hebt nu de hulp van een professioneel bedrijf nodig.
Een tikje kan ook vanalles zijn, maar ook een klepstoter bv..
Uitlezen heb je diagnose apparatuur voor nodig, of bv een laptop met Vagcom,
Voor de compressie te meten heb je een compressie meter nodig.
Als je deze dingen niet in huis hebt, of je weet ze niet te gebruiken, lijkt he me inderdaad verstandg om hem even weg te brengen, dan kun je weer het e.e.a. uitsluiten.
Maar over dat zwaardere geluid, weet je zeker dat de uitlaat niet ergens lekt ? Zo kan hij misschien wel dicht lijken, maar tijdens het rijden beweegt de motor en kan hij alsnog ergens lekken, zie je bij de aansluitingen ook geen zwarte roet sporen op de uitlaat zitten ?
Je kan wel eens met een multiemeter de weerstand meten van de koelvloeistof temp sensor..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar