Seat Leon: inhouden

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20vt

Hallo,

Ik heb een vrij groot verhaal over het probleem met het inhouden bij mijn leon 1.8 20V Turbo getuned ( 210 PK ) getuned vanuit seat dealer 1ste eigenaar.

Probleem begon met het branden van het motormanagemant (ecu), moment dat het lampje ging branden gelijk naar de seat dealer gereden om te vragen voor uitlezen, aldaar geen tijd want het was vrijdag middag en er was geen tijd meer ( om 15:30) maargoed s'maandags terug en hebben ze aldaar de computer eraan gehangen, daar wist men niet wat het was en gokte erop dat me ecu defect zou zijn, daarbij wilde men gelijk een nieuwe bestellen zonder even te vermelden wat mij dat ging kosten, ik even navragen wat mij dat zou gaan kosten en daarbij werd mij een leuke prijs verteld ( ong 1,500 euro) en of ik maar gelijk wilde bestellen! daarbij even aangeven even wat verder te kijken ben ik bij een diagnose station terecht gekomen, die hebben alles nagekeken en motorlampje was uit althans een uurtje vervolgens nog 2 keer terug geweest waaronder hebben ze de standaard software geinstalleerd en ook weer de tunnings software geinstalleerd vervolgens motorlampje uit en na een paar dagen het probleem met het inhouden, ook dat is een paar keer nagekeken en kon niet vinden.
het probleem doet zich voor met overschakelen.

tevens een aantal dingen vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor. graag advies wat ik nog zou kunnen doen!

Mvg Michael

P.S. hieronder een lijste met vervangen onderdelen:

Luchtmassameter vervangen
bobine's vervangen
bougie´s vervangen
gasklep gereinigd tevens een belastingsdeeltje vervangen
brandstof filter vervangen

michael-denhaag

Geplaatst door michael-denhaag (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Exacte foutcode(s) met nummer(s) die uitgelezen zijn zouden een eind helpen.

Aangezien je luchtmassameter al vervangen is (origineel of imitatie?) blijft er misschien valse lucht over.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Hoe oud is het brandstoffilter? Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?

michael-denhaag (0), 13 jaar geleden

foutcode's zou ik niet weten, luchtmassameter is van bosch, de auto is al een keer met een kennis ook meegeweest die werkte voorheen bij skoda en heeft de slangen gecontroleerd maar die zei dat ie geen lek kon vinden in de slangen.

uitlaat gedeelte kan ik nog wel controleren.

tevens is de auto in poeldijk bij Xtreme tunning geweest ( daar naartoe gestuurd door JD)
en die hebben er mee op de laptop gereden en de waardes bekeken en hun gaven aan dat alles goed was zoals hoort bij dit blok

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Zonder storingscode gaat het weer een hoop geld kosten en blijf je gissen = meestal missen..

Als je nu weet waarom die lamp brand, kun je gericht zoeken naar die betreffende storing, hij kan wel om 100 redenen branden..

Anders motor laten lopen als de lamp weer aangaat en dan uitlezen, dan moet je iets kunnen zien..

Zeker dat die software wel klopt die ervoor geschreven is ?

michael-denhaag (0), 13 jaar geleden

motorlampje brand al paar maanden niet meer hij geeft ook geen storingen aan,
de software is geprogameerd vanuit de seat dealer toen die nieuw was (mij werd verteld atb tunning??)
de auto loopt stationair top niks mis mee maar moment met overschakelen of wat pitig rijden houdt ie in vooral met optrekken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.