hallo,
ik heb een seat leon uit 2002 1.8 20v 87000 gelopen standard 125 pk 170 nm gechipt naar ongeveer 145 pk en 220 nm
voor het chippen had ik deze problemen ook al
maar hij trek slecht soms slecht starten en weinig koppel onderin
uitlezen komt niet veel uit alleen dat soms de temp sensor een probleem heeft
mvg jeffrey
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou ik de bedrading van die temperatuur sensor controleren en als dat goed is de sensor vervangen.
Welke temperatuur sensor? Koelwater of inlaat lucht?
temp sensor van het koel water
lmm heb ik vandaag vervangen eerst stekker er ff afgehad had iets verschil nu nieuwe er in kan niet zeggen dat het nu zo veel geholpen heeft
14 jaar
Waarom heb je de lmm vervangen?
de lmm heb ik vervangen omdat
toen ik de stekker er afhaalde de auto veel beter trok daarom heb ik hem vervangen
vandaag wou de auto weer niet starten moest echt door starten een seconde of 10
met dikke rook pluimen sloeg die aan en heel onregel matig lopen heb ik hem ff uitgezet toen weer geprobeert had die het zelfde maar toen begon het olie lampje er bij te branden onder het starten olie pijl na gekeken was allemaal goed
mvg
14 jaar
weet niemand iets
14 jaar
Vervang nu eerst eens die koelvloeistof temp sensor, als deze een verkeerde waarde aangeeft zal hij teveel brandstof krijgen wat je slecht starten kan verklaren, ook het stinken naar benzine kan daardoor komen!
Indien je hem zelf kunt uitlezen, kijk dan eens wat de temp sensor aangeeft hij koude en warme motor.
Sensor kost een euro of 23..
Gr Stefan
14 jaar
Inderdaad eerst de temp sensor vervangen en dan verder kijken.
Dat je olielampje gaat branden komt omdat je te lang moet doorstarten,maar als het lampje blijft/gaat branden terwijl de motor loopt dan heb je wel een probleem hiermee.
zou het wel apart vinden als het aan de temp sensor licht
want de computer geeft het maar soms aan en dan zegt die dat het een fout is wat soms voor komt
ik kan de comp niet zelf uitlezen jammer genoeg niet
mvg jeffrey
14 jaar
Klopt,is bijna altijd een sporadische storing,eigenlijk om de reden dat de sensor gewoon niet logisch aangeeft en niet altijd,vandaar sporadisch,als de sensor inwendig onderbroken zou zijn (dus ten alle tijden een onderbreking) dan zegt hij niet sporadisch maar permanent of statisch.
sensor vervangen en heb nog geen last gehad van slecht starten
nu volgende fout code p0411 secendare luchtstroming
wat kan dit nu weer zijn
14 jaar
Controleer de slangen van dit ding eens goed op lekkage oid,zijn geribbelde slangen.
Anders heb je waarschijnlijk ergens een vacuumlek.
foutcode: 16795 P0411
nl Secundair luchtinblaassysteem onjuiste stroming geregistreerd
du Sekundärluftsystem Durchfluss fehlerhaft
en Secondary Air Injection System Incorrect Flow Detected
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oplossingen:
* Check relais brandstofpomp (J17)
* Check brandstofleidingen
* Controleer pomp secundair luchtinblaassysteem (V101)
* Controleer relais pomp secundair luchtinblaassysteem (J299)
* Controleer sensor secundair luchtinblaassysteem (N112)
Extra info:
* Deze foutcode heeft te maken met het emissie systeem. De luchtpomp pompt buitenlucht in de uitlaat om de emissiewaarden te verlagen. Die lucht wordt door twee éénrichting kleppen in elke bank van de uitlaat gepompt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar