close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Arosa: kan gasklephuis niet inleren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik heb eeb seat Arosa van 2000 die onregelmatig loopt en veel benzine verbruikt.
Heb bougies vervangen en gasklephuis schoongemaakt.
Maar de dealer krijgt geen verbinding met de gasklephuis om hem in de basisafstelling te zetten. Dacht dat de besturing stuk was, dus nieuw gasklephuis gemonteerd maar nog steeds geen verbinding. Heeft iemand een idee?

Geplaatst door

c9wing (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lambdasignaal al gecontroleerd. En de uitlaat op lekjes in de buurt van de lambda sonde?

oldford 0
badge

12 jaar

Is allemaal dicht zo te horen, maar kan nog steeds niet in de sofware komen

c9wing 0

12 jaar

Je kunt de motor ecu helemaal niet uitlezen? Bedoel je dat? Dus geen verbinding?
Kunnen andere ecu's wel uitgelezen worden?
Zit er een after-market radio in? Demonteer die dan als je met geen enkele ecu verbinding kan krijgen.

oldford 0
badge

12 jaar

ga ik proberen, bedankt. Hij leest wel de foutcode : gasklep in basisstand zetten, maar als je dat vervolgens doet volgens de procedure en opnieuw het kontakt aanzet zegt hij weer gasklep in basis stand zetten. Ok, Weer bij de dealer geweest met de radio eruit, maar nog steeds zegt hij dat gasklep in basis stand zetten en na het inleren zegt hij nog steeds gasklep in basis stand zetten. iemand een ander idee?

c9wing 0

12 jaar

ik heb hetzelfde probleem,
heb je het al opgelost, of tips?

groet juri

thebont 0

12 jaar

Juri, ik heb vanuit een andere site seat online een oplossing gekregen zie hieronder:
Ik kwam onderstaande stukje tegen op t web (betreft wel een passat)
Adapted the throttle:- by disconnecting the battery and shorting
the terminals together,
turn the ignition on for about 1 minute, [this is
called doing a capacitance discharge],
turn off and reconnect battery.
Now turn on ignition for about 30 seconds / 1 minute.
BUT DO NOT START ENGINE OR TOUCH ACCELERATOR.
You should hear and possibly see the adaption in the first 20 seconds. Start the engine and it should be adapted.
met de "terminals together" bedoelen ze volgens mij de losse kabels die normaal op de accu aangesloten zijn.
In het algemeen hou ik niet van dat soort "ontladen" liever em wat langer op contact laten/ lampen aan oid.
mss dat iemand anders daar een andere mening over heeft.
dit heb ik gedaan, dus accupool los en licht of iets anders aanzetten en ca. 1 minuut wachten.
Accupool erop en dan moet je gasklephuis zich zelf inleren. En dat hoor je ook (een fluit toon) duurt ca. 20 seconden. Hoor je dit niet dan is je gasklephuis stuk.
Dit hadden we ook
Suc6 H. Bakker

c9wing 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.