Heren.
Ik heb een Seat arosa staan die niet helemaal lekker liep.
Gasklep vervuild ,bougies enrotor verdeelkap versleten en bougieskabels slecht.
Nieuwe bougies ,rotor verderdeelkap en kabels ,gasklep schoongemaakt.
Die bleek ook kapot te zijn, door het schoonmaken dus daar ook een ander op gezet.
Het problem echter is dat de auto op drie cilinders loopt stationair wat ie daarvoor ook wel iets deed.
Heb een goede vonk, goed brandstof en prima compressie.
Alleen als je bij draaide motor de bougieskabels van de derde cil lostrekt, reageert de motor er nauwelijks op, dus die werkt niet goed mee. Op toeren loopt het motortje als een speer.
Heeft iemand suggesties waar ik moet gaan zoeken.? Of zoiets misschien eerder meegemaakt.?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vergeet erbij te zeggen, geen foutcodes
BOBIJN vervangen denk ik .
Deze is waarschijnlijk aan de zijkant van de motor vastgelmaakt .
12 jaar
Een enkele bobine, tegen schutboord gemonteerd , maar hij vonkt wel goed op alle vier de cilinders
Lekke Klep komt wel vaker voor bij arosa`s al 2x gehad nlk, compressie goed, lektest doen, anders de kop er af dan zie je het , begint stationair en wordt steeds erger.
Oké, dan ga ik daar maar ff naar kijken. Bedankt.
Heb na wat verder informeren het kleppendeksel gedemonteerd, de nokkenas is versleten.
Blijkt dat dit vaker voorkomt, volgens zeggen komt dat door "slechte" olie.
Ben nu druk bezig alle onderdelen te verzamel maar als iemand een vw motor heeft die stationair op drie pitten gaat lopen en de rest is allemaal in orde, is het de moeite waard om ff naar de nokkenas te kijken, het is snel genoeg te zien, vlakke kant op de nok van de cilinder die niet goed meeloopt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar