Twee jaar geleden bleek dat de lambdasensor van mijn Ibiza (met toen net 66000km op de teller) kapot te zijn. Nu twee jaar verder bij 112000km bleek tijdens de APK de lambdasensor WEER kapot te zijn. Weet iemand hoe dit kan? Ik kan me namenlijk niet voorstellen dat dit aan de brandstof ligt.
Ohja, een tip: Als je van plan bent een Seat te (gaan) kopen NIET doen!!! Het dealernetwerk is niet je van het en de importeur, Pon in Leusden: als je problemen hebt met je auto waar je met de dealer niet uitkomt zijn zij niet thuis. Arrogant zooitje in Leusden. NOOIT, maar dan ook NOOIT meer een volkswagenproduct voor mij!! (en dat na 4 Seats!) Mijn volgende auto wordt denk ik toch een Toyota. wereldkampioen betrouwbaarheid.
gr, marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
DAT is waar, Toyota's gebouwd in Engeland zijn ook niet je van het. Maar de 1e sensor die ik vervangen heb was er eentje van Bosch. Welliswaar een Seat oem, maar toch Bosch fabricage...
gr, marcel
U slaat nu wel een beetje door. Er zijn weliswaar veel positieve geluiden over de betrouwbaarheid van toyota, maar dat zegt niets over de service van toyota en het betekend ook niet dat u geen pecht kunt hebben met een toyota. Is die defecte lambda-sensor het enige probleem? Ik maak uit uw verhaal op dat u de auto tweedehands gekocht heeft. Klopt dat?
20 jaar
Doorslaan? Jij werkt zeker voor of bij seat? Ja, hij was 2e hands, om precies te zijn 1 jaar. Ik heb al 2x m'n lambdasensor kapot gehad, ik heb gelijk met de 1e sensor mijn Stroomverdeler moeten vervangen vanwege teveel speling op de rotoras (na amper 66000km).Ik heb links al diverse malen mijn portierslot kapot gehad en rechts ookal 1x. Mijn uitlaat is al een keer op de lasnaad bij de tussendemper afgescheurd geweest, mijn raammechanisme hapert bij tijd en wijle enzovoorts enzovoorts. En de dealer en de importeur hebben me hartelijk uit staan lachen. En DAT is dus iets wat bij toyota niet gebeurt! (ik heb er zelf gewerkt dus....) Dus doorslaan? dacht het niet.
20 jaar
Nee ik werk niet voor Seat en ik ben ook geen Seat freak of zo...
Maar u had het in uw eerste posting alleen over (2x) een defecte lambda-sensor.... Als dat alles zou zijn is dat geen reden om anderen te ontraden een Seat te kopen. Dat zou echt overdreven zijn. In uw tweede posting vertelt u iets meer en dat geeft een beter beeld van uw beklag.... Met name die stroomverdeler vindt ik een slechte zaak omdat bij een dergelijke km stand geen sprake kan zijn van normale slijtage en het niet denkbaar is dat eventueel zware gebruiksomstandigheden van de auto een directe invloed hebben op de rotoras. Het is dus denkbaar dat de stroomverdeler af fabriek slecht in elkaar is gezet of onjuist is gemonteerd. Een coulance zou hier op z'n plek zijn. Dat portierslot (als het om het binnen werk gaat)is geen echt onbekend euvel bij VW, dat heb ik ook gehad (garantie) met mijn Arosa en toen vertelde de monteur dat dat vaker voor komt. Heb er verder geen problemen meer mee gehad. Maar als het gaat om het slotcylinder kan het ook komen door ruw gebruik. Die uitlaat (ik weet niet wanner dat was) maar die hangt onder de auto en kan een tik van iets gehad hebben en er gaat regelmatig condensvocht door heen, afbreken op een lasnaad is dus niet zo abnormaal.
20 jaar
maargoed, ik kan nu wel nog meer zaken opnoemen, maar waar het mij eigenlijk om te doen was: Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en waar kan het aan liggen (in 2jr. tijd 2x een lambdasensor kapot)?
20 jaar
Ik kan best wel begrijpen dat je op dit moment niet tevreden bent met seat....,ik heb je klachte lijst gezien en ook ik vind de lijst wel een beetje aan de lange kant in zo korte tijd.
Je bent toch wel een tijdje tevreden over seat geweest,je hebt immers er 4 gehad zoals ik las.Jammer dat deze auto je nu zo in de steek laat om tot de conclusie te komen om een ander merk te gaan rijden.
Je wilt een Toyota gaan kopen...,is zeker geen slechte keus.Staat nr.1 qua betouwbaarheid,echter als er iets stuk gaat kost het ook wat centen en je moet natuurlijk hun modelen leuk vinden.Dat lijkt me tegenwoordig niet meer zo probleem.
Dat je 2x keer een kapotte lambda sonde hebt gehad heb ik nog nooit meegemaakt(had ik je al vertelt) en waarom ze stuk gaan vind ook wel een raadsel.Hij werkt namelijk nog wel,maar precies omgekeerd.Hierdoor gaat de ECU meer brandstof inspuiten en loopt het CO tot circa 6,5% op.
Wij monteren daarna altijd een bosch lambda sonde en hebben van de betreffende auto's tot heden nog geen klachten meer gehad of waargenomen.
Succes ermee en één ding......,ook bij toyota kan je een auto kopen met problemen.Het punt is wel hoe dat opgelost gaat worden.
groeten Alexander
het is wel bekend dat de lambda-sondes die bij seat en volkswagen gebruikt gebruikt worden niet van een al te hoge kwaliteit zijn en ik heb het dus wel al meerdere malen meegemaakt dat iemand die wat meer kilometers rijdt dan gemiddeld
(60.000km in twee jaar is ruim boven gemiddeld zeker voor een benzine auto) toch binnen afzienbare tijd weeer een kapotte lambda-sonde had. Als iemand tien duizend kilomtere per jaar rijdt en hij moet na zes jaar weer een nieuwe kopen dan is hij die vorige allang vergeten en hoeveel mensen rijden er zes jaar met dezelfde auto. Maar om een lang verhaal kort te maken:
seat maakt ook wel eens een miskleun maar dat wil nog niet zeggen dat alle seats slecht zijn, maar als je eenmaal begint te sukkelen met een auto is mijn ervaring dat je er maar beter afscheid van kunt nemen en hem inruilt op een andere om verdere ergernis te voorkomen, en waarom dan niet weer op een seat die vorige drie zijn je toch ook goed bevallen lijkt mij anders koop je geen vier seat's achter elkaar.
20 jaar
p.s hij loop toch niet op gas hé want dan zou dat wel eens de verklaring kunnen zijn
20 jaar
wat is de motorcode van de ibiza? alm? wat daar wel eens wil helpen is omdat de motor in het lage toeren gebied genoeg trekkracht heeft de lambda sensor te koud blijft en zichzelf niet schoonbrand wat wel eens wil helpen is 80 km/u in zijn 2e versnelling te rijden (5000 omw/m) brand de sensor schoon en werkt hij weer
jammer dat je zoveel problemen met je seat hebt
succes,
sebastiaan
20 jaar
Dankjewel, DAAR heb ik tenminste iets aan. Inderdaad het is een ALM motor. Ik zal het eens gaan proberen.
gr, marcel
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar