Hallo,
Even een vraag namens mijn broer.
Hij was vandaag onderweg met zijn Leon topsport tdi(150pk) motorcode ARL, toen deze ineens begon te stotteren en ratelen en totaal geen vermogen meer had.
ANWB gebeld en deze zei dat er een klep(pen) stuk is.(van cilinderkop)
Of zou het iets anders kunnen zijn?
Mijn vraag is of dit een meer voorkomend probleem is van deze motoren en dat er hier meer mensen zijn die dit probleem gehad hebben met deze motor.
hij heeft overigens 200.000 gelopen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit probleem komt helaas weleens voor. Bovenstaande afbeelding laat zien wat daar de gevolgen van kunnen zijn.
Gr. paul
vandaag compressie gemeten, dit leek goed.
van alle 4 cilinders is de compressie gelijk en goed
turbo lijkt ook goed, geen speling.
wat zou het nog meer kunnen zijn?
kan een verstuiver dit veroorzaken?
of krukaslagers?
14 jaar
Haal klepdeksel eraf en kijk goed naar de klepstoters en de nokken van de nokkenas of deze niet beschadigt zijn.
Als je een barst in 1 van de stoters hebt dan kan de compressie gewoon goed zijn omdat voor de compressiemeting de klep maar een klein stukje open hoeft te gaan,maar als de motor moet lopen dan gaat de klep niet ver genoeg open met tikken en inhouden als gevolg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar