Wij hebben het volgende koelingsprobleem met een Altea 1.9 Tdi:
Alleen met de caravan erachter en dan bij een steile klim ( bv. bij Luik richting Frankrijk ) loopt de motor heet en verliest hij koelvloeistof.
Op vlakke weg met caravan is er geen probleem en ook gedurende het gehele jaar rijden hoeft er maar weinig koelvloeistof bijgevuld te worden.
De waterpomp is icm. de distributieriem al vervangen en nu is de thermostaat vervangen. De oude thermostaat is gecontroleerd en ging pas voorbij 95 graden open terwijl dit bij 87 al moet. Toch zou dit het probleem niet moeten zijn. Wijzelf denken aan de cilinderkop, maar deze motoren zijn eigenlijk altijd behoorlijk probleemloos, en ook de kilometerstand is met 150.000km niet teveel.
Zojuist zijn we met een sleepauto erachter gaan proefrijden waarbij de gesleepte auto afremt. Hierbij loopt de temperatuur van de motor wel op naar 100 graden, maar daalt meteen weer als de motor ontlast wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee, want de kop demonteren kan wel, maar de klant zit nu in de buurt op de camping te wachten......
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de milieuplaat nog onder de motor . De koellucht moet wel worden gedwongen om door de radiateur te gaan .
Radiateur goed?? Koelvloeistof niet met 36 gr. beveiliging . Water heeft de beste koeleigenschap.
Ventilatoren getest ?? Je kunt proberen om zonder die plaat te gaan rijden. Hoe is de stroomlijn van die caravan .
ABRI o.i.d.
Succes.
Toch de cilinderkop gescheurd, auto heeft inmiddels de klim bij Luik overwonnen!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar