Seat Toledo: koppeling komt heel snel op

Bouwjaar: 2001

Beste mensen,

Ik heb me koppeling van m,n toledo uit 2001 ahf diesel vervangen i.v.m snel opkomen en slippen van de koppeling.Maar na vervanging is het slippen wel over alleen het snel opkomen niet.Nu heb ik de koppelingscylinders vervangen dus op bak en onder het pendaal.En de leiding/slang tussen de cilinders. Systeem al een paar keer ontlucht maar blijft niet goed.Heb de cilinder bij de bak eraf gehaalt en iemand laten trappen op m,n kopeling deze kwam pas uit nadat de koppelingspendaal zowat onder in zit.De koppeling is compleet vervangen drukgroep/koppelingsplaat en twee massa vliegwiel is vervangen+druklager. Wie heeft hier ervaring mee of een goede sugestie? Laat het fftjes weten!

bonito1374

Geplaatst door bonito1374 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

deze hulp koppelingcylinder is enkel goed te ontluchten met werkplaats-gereedschap (vacuum-trekken)

paul,

hellbat (0) PRO, 18 jaar geleden

jep, maar er is nog een mogelijkheid, ....... van onderaf vullen.

Klinkt onlogisch, maar werkt wel.
gewoon een ouderwets oliepompje kopen, je weet wel, met zo'n ijzeren tankje, en handeltje eraan, vullen met remolie en een slangetje erop monteren.

Het systeem helemaal leeg laten lopen, en dan vanonderaf, via de ontluchtingsnippel volpompen.

zo doen wij dat met koppelingscilinders van vrachtwagens ook

groeten Marcel

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

Apart verhaal.....,ik heb precies dezelfde auto en motor in de werkplaats staan met dus ook deze klacht.Koppeling en dergelijke is al een keer vervangen,maar hij ontkoppelt gewoon erg slecht.Het systeem is goed ontlucht en ligt het niet meer aan.

Heb vandaag een andere diesel erbij gepakt en ook de ontkoppelingscilinder uitgebouwd.Hier was een duidelijk verschil tussen de afstand van de hefboom(met druklager) ten opzichte van ontkoppelingscilinder.Heb dit opgemeten en zat een verschil van 5 cm er tussen.Moet toch iets niet goed zijn bij drukgroep maar wat?

Heb je ook orginele onderdelen gebruikt?Wij hebben de nummers vergeleken en ze waren goed alleen ik heb me twijfels hieraan.

Weet nog niet wat ze gaan doen.Als ik meer weet laat ik je het weten.

Hoop ook andersom natuurlijk.

bonito1374 (0), 18 jaar geleden

Jah ik denk zelf inderdaad dat het niet met het ontluchten te maken heeft. Ik werk zelf ook in een seat garage. En heb al meerdere koppelingen ontlucht en nooit problemen ermee gehad.Hij ontlucht zichzelf automatisch ook.Dus denk niet dat het daar aan ligt. Maar ik had een vraagje is dat bij de zelfde motor type gemeten die afstand van die hefboom ? En ik heb inderdaad orginele onderdelen gebruikt precies dezelfde nummers.Maar eigenlijk moet het denk ik ook nix uit maken want er zit natuurlijk ook een zelfstelmechanisme in die ontkoppelingcilinder. Alleen als die z,n uiterste stand niet vrij komt.

Ik hoor wel wat jullie gedaan hebben!

alexander242 (0) PRO, 18 jaar geleden

De bak hebben we er weer afgehaald en ik moet zeggen dat ik er niks vreemd aan kon zien,ook al had ik vandaag er niet veel tijd voor om te kijken.Hij ligt nog open dus ik heb nog veel meer info.Wel blijf ik het nog steeds raar vinden dat na monteren van nieuwe orginele onderdelen zoals bij jouw en bij mij dat het fout gaat.

Ook nog een VW TDI met dezelfde motor in een ander topic heeft dezelfde klacht en ook orginele onderdelen gebruikt.

Mocht ik meer info. hebben dan meld ik het even.

bonito1374 (0), 18 jaar geleden

Ik heb de bak er wederom ook voor de tweede keerafgehaalt maar kon nix zien. Maar ik moet wel zeggen voordat ik de koppeling ging doen zat ie al vrij laag. Ik denk dat door de dikte van de nieuwe koppelingsplaat de problemen kwamen. Heeft ie net niet genoeg ruimte om vrij te komen is wel minimaal. Maar toch. Jah bij die andere link was ik al van op de hoogte. Deze wagen is voor de beun en die man wilde er mee gaan rijden.Ik heb nu ringen achter de pendaalcylinder gelegt om hem wel goed vrij te laten komen. Maar wil hem gewoon goed hebben. Dus tijdelijke oplossing. Ik hoor wel als jullie wat gevonden hebben!

bonito1374 (0), 17 jaar geleden

Alexander heb je al wat gevonden?

bonito1374 (0), 17 jaar geleden

Na fftjes gezocht te hebben heb ik het gevonden de drukgroep was de boosdoener!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.