close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: Toledo 1.8 20V AGN loopt niet op 4 cilinders na cilinderkop verv

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGN 1.8 20V

Hallo, ik heb van een Seat Toledo de cilinderkop vervangen ivm een defecte klep. Na het vervangen start ik de auto en hij slaat even aan, maar geeft meteen een aantal backfires en slaat weer af. Als ik meteen na het starten wat gas geef dan komt de auto wel op toeren en kan ik hem ook rond de 3000 toeren constant laten lopen. Bij gas los laten slaat de motor meteen af. Ik heb de Timing van de riem al gecontroleerd en die staat gewoon perfect. Kan iemand mij met dit probleem helpen??

Groetjes Rob

Geplaatst door

Rob9905 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je alle stekkers wel aangesloten want als je bijvoorbeeld je temperatuursensor niet aangesloten heb denkt de computer dat hij warm is.
zitten alle slangen goed.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

loopt de auto als je gas geeft wel netjes? of op bv 3 cilinders?


mvg

blijegeit 0
badge

18 jaar

Ik heb alle slangen en stekkers en alles goed aangesloten en de timing van de kruk- en nokkenas gecontroleerd. Ik heb de auto net uitgelezen, alle storingen gewist en daarna laten lopen. Stationair lopen doet hij niet, maar ik kan hem wel gewoon op toeren houden, maar dan loopt hij nog niet op 4 cilinders. Hoe wordt de ontsteking precies geregeld? ik heb al dat hallgevertje op de nokkenas gewisseld met een andere, maar dat maakt geen verschil. Zou het aan de hydraulische stoters kunnen liggen? die hebben een dag droog gestaan als het ware.

Groetjes Rob

Rob9905 0

18 jaar

nee het kan niet aan de hydraulische stoters zitten dan zou hij alleen hard tikken.
dan moet er toch iets niet goed zitten of er moet een scheurtje in een vacuum slang zitten of zo ; voor de rest zou ik je zo niet verder kunnen helpen.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Beste Jan,

van een vacuumslang kan hij toch geen backfires gaan geven? en waarom loopt hij dan maar op 3 pitte?

Rob9905 0

18 jaar

rob je heb gelijk van een vacuumslang kan hij geen back-fire krijgen wel van een arm mengsel .
maar van een vacuumslang die los ligt kan hij wel op drie cilinders lopen.
je hebt de kop eraf gehad is het misschien niet verstandig op de compressie te meten je weet natuurlijk nooit?
het is maar een idee hoor ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo ook niet weet.
ik neem aan dat je de bougies en kabels gecontroleerd hebt?
je hebt een dubbele nokkenas erop en zover ik weet heb je een nokkenas versteller erop zitten ; weet je zeker dat die nokkenassen goed staan tenopzichte van elkaar.
ook dit is maar een opmerking het schoot zomaar door mijn hoofd en dacht ik tik het er even achteraan.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Hoi Jan,

Ja tuurlijk, alle suggesties zijn welkom om dit probleem op te lossen. Heb vanavond enkele dingen uitgesloten. Ik zal ze even op een rijtje zetten,

* De nokkenassen staan precies op tijd, dus de timing is gewoon in orde.
* De compressie heb ik gemeteb, want ik twijfelde aan de revisie, maar deze is ook 100%
* De inspuiting is goed en in iedere cilinder.

Als ik deze dingen uitsluit, blijft alleen de ontsteking over. Deze zou misschien op een verkeerd tijdstip vonken. Ik heb met de scoop het signaal van de krukas sensor nagemeten en ook hier zie ik niets aparts.

Ik heb de bobine losgeschroefd en zag dat er een los ontstekingsmoduul op de bobine zit. Ik zet even hier al mijn hoop op en ga dit morgen vervangen. Al met al wordt het een tijdrovend karwei, maar ik hoop het zsm op te kunnen lossen. Mocht je nog opmerkingen of suggesties hebben hoor ik ze graag! Mocht het probleem opgelost zijn dan laat ik het ook even weten. Het zou overigens wel heel toevallig zijn dat de module net tegelijk met de kop vervangen stuk zou gaan... maar wie weet!

Groetjes Rob

Rob9905 0

18 jaar

rob ik liep mijn archief eens na en miijn vraag is hoe gaat het met je toledo.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Dag Jan, bedankt voor je belangstelling. Was het helemaal vergeten om nog een reactie te geven! Ik heb er nog een paar avonden naar moeten zoeken, maar heb het uiteindelijk gevonden. Het was valse lucht. Het onderste gedeelte van het inlaat spruitstuk is van kunstof. Daar zitten metalen busjes is waar de bouten op aan liggen. Maar de kopjes van de inbus bouten zijn net zo groot als de busjes. Bij het loshalen van het spruitstuk zijn de busjes iets uit het spruitstuk gekomen, waardoor de o- ringen niet geheel meer afdichte. DIt heb ik uiteindelijk gevonden door overal met remmenreiniger rond het spruitstuk te gaan spuiten. Door die valse lucht, is het motor management zo ver bij gaan regelen, dat er backfires ontstonden! Een heel gezoek voor een klein iets, maar heb het helaas in het begin over het hoofd gezien. Maar ik vergeet het nooit meer :)

Groetjes Rob

Rob9905 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.