👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik wil zelf de Multi-riem vervangen van mijn Seat Leon Tdi 110 PK.
Wie kan mij vertellen hoe ik exact te werk moet gaan.
Bijvoorbeeld: hoe kan ik de spanner ontspannen en heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hebt er eigenlijk niks bij nodig behalve dat je "zooi" als kappen en schermen weg moet halen.
Ik heb een stukje U-profiel dat precies om het armpje van de spanrol past. Daarvoor neem je bv 40 cm van dat geperforeerde profiel waar je ook de boekenplanken tegen de muur maakt.
Je zet het even vast met 2 sterke tie-raps of stevig draad, je kan dan de spanrol zo oplichten.
De originele riem is (als ik me niet vergis) Conti 6PK1045 die is circa 20,42 euro bruto ex BTW, maar controleer wel even ivm acessoires als airco en zo
Voordat je de multiriem kan doen, moet je de bovenste bout (rechts) van de stuurpomp losmaken( NIET ER UIT HALEN, alleen losmaken) . Vervolgens kan je links van de stuurpomp (aan de snaarzijde) met sleutel 22 de hele stuurpomp richting achterkant auto verstellen, dan valt de spanning van de V riem weg en kan je die afnemen. Vervang die riem ook maar als je toch bezig bent. Riem voor stuurpomp en krukas is (contreleer wel) volgens mij Conti 11,5*730 mm, en die is 8,20 euro bruto, ex BTW
21 jaar
Als je een motor hebt van na 1998 (A4 type),dan zit het anders.
maar in jaar 1998 lopen de A3 en A4 motoren een beetje vaag in elkaar over. De A3 herken je aan het zwarte plaatstalen klepdeksel met de vacuumpomp op het blok. A4 motoren hebben een gegoten klepdeksel mett de vacuumpomp rechts tegen het klepdeksel.
Als je een beetje snelle internetverbinding hebt kan je het zien op
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar