Bij een nieuwe koppeling ligt de drukplaat nu wat dieper !
Dat dit nu zoveel is dat de pen te kort is , wel bijzonder. De oude pen had in de drukplaat geen gat geboord?
Prettige zondag gewenst.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dag mensen
heb gister mijn koppelingsplaten vervangen van mijn seat inca 1.9 diesel 2002. na het in elkaar zetten en testen van de koppeling kreeg ik het koppelings pedaal niet meer naar beneden. waar door de auto nu helemaal niet meer koppelt/ontkoppelt. weet iemand hier een oplossing voor of een idee wat het kan zijn???
vervangende onderdeel
Sachs 3000 822 601 ( kleine letter 0091) weet niet of dat er bij hoort?
220mm 28tands
set drukgroep, druk schotel+veer, koppelingsplaat, nieuwe bouten.
er zat een valero in 210 mm. deze zag er maar mijn idee nog vrij netjes uit. maar toch.
ik kan het probleem niet vinden heb tevens het druk lagertje (klein rond dingetje die tegen de stift aan drukt) ook al vervangen en de bak olie ook al zelfs de schakelstangen afgesteld en gesmeerd. zelfde systeem als een polo volgens mijn?
groeten sikko17 (jeroen)
Jeroen
Ik weet niet waar het precies mis is gegaan, ik ken het probleem niet.
Indien je de juiste onderdelen hebt gekregen en alles is juist gemonteerd is er geen probleem.
Gr. paul
De bedining is dus hydraulisch ??
Is het hefboompje tegen het druklager niet gebarsten? Alleen bij demontage is dit te zien .
De bediening is "hard " omdat de werkzuiger tegen de eindaanslag staat .
Heb hetzelfde ook eens aan de hand gehad.
De werkzuiger ging na het vervangen van de nodige onderdelen ook lekken en zag daardoor de auto nog een keer terug . #$&@# >!!
Succes.
@punt
Dat heb ik nog niet gecontroleerd bedankt voor de tip.
ben op het moment bezig de bak er weer onder weg te halen. ik zal dit even gaan bekijken als ik de bak op de werkbank heb staan
en ja de bediening is hydraulisch. heb deze ook al ontlucht.
nogmaals bedankt ik laat weten hoe het afloopt.
gr j
8 jaar
er zit waarschijnlijk een groen deksel aan de zijkant daar onder zit een soort tuimelaar deze scheuren en gaan over de spiebaan en je pedaal staat vast jammer dat je de bak eronder uit hebt want je kan het onder de wagen kunnen vervangen.
groetjes jan.
[quote=jan T]er zit waarschijnlijk een groen deksel aan de zijkant daar onder zit een soort tuimelaar deze scheuren en gaan over de spiebaan en je pedaal staat vast jammer dat je de bak eronder uit hebt want je kan het onder de wagen kunnen vervangen.
groetjes jan.[/quote]
he jan
ja dat klopt groen dekseltje met VW er op. heb dit al gecontroleerd en deze was dus niet gescheurd of versleten.
ik zit zelf te denken dat de stift die door de bak heen loopt iets af gesleten is waar door het gaveltje de druklager dood drukt zou dit nog kunnen?????
een probleem ik kan niemand vinden die weet hoelang die pen hoort te zijn.... zelfs de vw dealer niet !@#$%???
die zeggen bestel maar gewoon een. moet ik wel weten of dat het is??
jan toch bedankt voor het mee denken. met zen allen komen we er wel
gr j
8 jaar
heb je voor de zekerheid dat vingertje gedemonteerd want het is soms moeilijk tezien hoor.
groetjes jan.
[quote=jan T]heb je voor de zekerheid dat vingertje gedemonteerd want het is soms moeilijk tezien hoor.
groetjes jan.[/quote]
nee dat niet. maar ik werk bij een las bedrijf. en daar hebben we een systeem om scheurvorming op te zoeken (penetrant onderzoek heet dat). en daar bleek uit dat hij nog helemaal in orde was.
dus beetje jammer, had gehoopt dat dit het was. Dan weet je tenminste wat je kan doen.
gr j
8 jaar
Ook vraag ik me af . Wat was er mis met de oude koppeling.
Dat de werkzuiger aan het eind staat wil zeggen ,de pen is door de drukplaat geboord.
Of het druklager is defect. Of het hefboompje is gebroken bij de inwendige vertanding.
Heb je die ronde plaat met dat drukpunt wel gemonteerd.Slijten van de pen kan wel maar dan is deze niet door de primaire as te trekken.
Denk aan het keerringetje in die as aan de koppelingkant . Als deze gaat lekken heb je zo weer een slippende koppeling .
Je maakt ons wel nieuwsgierig .
Vr. Groet.
[quote=Punt]Ook vraag ik me af . Wat was er mis met de oude koppeling.
Dat de werkzuiger aan het eind staat wil zeggen ,de pen is door de drukplaat geboord.
Of het druklager is defect. Of het hefboompje is gebroken bij de inwendige vertanding.
Heb je die ronde plaat met dat drukpunt wel gemonteerd.Slijten van de pen kan wel maar dan is deze niet door de primaire as te trekken.
Denk aan het keerringetje in die as aan de koppelingkant . Als deze gaat lekken heb je zo weer een slippende koppeling .
Je maakt ons wel nieuwsgierig .
Vr. Groet.[/quote]
Hè punt.
Was niet heel veel mis met de oude koppeling.
Het koppelingpedaal ging moeilijk en hij ging daardoor moeilijk in zijn een en achteruit. Maar ik heb al gevonden wat het was.
Het was dus toch slijtage van de pri as pen/stift.
Deze vervangen en hij rijd weer als een trein. Iedereen toch bedankt voor de hulp. Ik heb veel aan jullie input gehad. Bedankt mensen.
Groeten jeroen.
8 jaar
[quote=Punt]Bij een nieuwe koppeling ligt de drukplaat nu wat dieper !
Dat dit nu zoveel is dat de pen te kort is , wel bijzonder. De oude pen had in de drukplaat geen gat geboord?
Prettige zondag gewenst.[/quote]
Nee de pen had geen gat geboord in de drukplaat. Er was wel duidelijk slijtage spoor te zien. En heb zelf het idee dat de vorige eigenaar de drukpen er ooit verkeerd om in gezet heeft. Hij had namelijk een platte kant aan de druklager kant. Deze hoort helemaal bol te zijn.
Heb hem ook nog opgemeten. 337 mm lang de druk pen.
Heb nog nog maar even met de vw dealer gebeld. En gevraagd hoelang deze hoort te zijn. 340 mm was dat dus. Van hoe het komt en waarom ?????????
Ik ben allang blij dat het nu weer klaar is. Met een nieuwe drukstift.
Gr j
Ps bedankt voor de hulp. Toppie
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar