Vanmorgen wilde mijn auto weer eens niet starten. Bij het omdraaien van de sleutel wordt alle stroom weggetrokken, de dashboardverlichting gaat volledig uit en de startmotor doet helemaal niets. Ook beginnen de wijzers van de meters te 'hakkeren'. Het is zelfs voorgekomen dat de dagteller en de klok gereset worden. Na meerdere keren herhalen of na langer wachten start de auto gewoon. Over het algemeen heb ik weinig problem met starten, maar soms om onverklaarbare redenen doet zij helemaal niets.
Bij de garage hebben ze mijn auto al twee keer doorgemeten, maar hebben niets kunnen vinden. Daarom heb ik deze keer de ANWB erbij laten komen. Echter toen de beste man mij vroeg om de auto te starten deed zij het gewoon weer (!). Volgens hem was de accu goed en wordt deze ook goed opgeladen. Hij zei dat het misschien aan 'Relais 109' zou kunnen liggen. Zou dit kunnen kloppen?
Wat soms ook gebeurt is dat bij het aandoen van bv. de richtingaanwijzer, airco of achterruitverwarming tijdens het rijden de (dashboard)verlichting op het moment van inschakelen tijdelijk zwakker wordt.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Gr. Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jeroen is moeilijk maar mij lijkt het verstandig om de accupool klemmen tereinigen en de massa verbindingen van het blok los tehalen en op teschuren zodat je zeker weet dat dat goed is ook de eventueele massa verbindingen op de bak.
groetjes jan.
jeroen is moeilijk maar mij lijkt het verstandig om de accupool klemmen tereinigen en de massa verbindingen van het blok los tehalen en op teschuren zodat je zeker weet dat dat goed is ook de eventueele massa verbindingen op de bak.
groetjes jan.
Beste Jeroen,
Mijn Leon 20 VT uit 2002 heeft precies hetzelfde probleem gehad. Ik ben wel tig-keer terug geweest naar mijn dealer, maar het probleem was niet te vinden (bij de dealer startte de auto gewoon goed natuurlijk), totdat de auto weer eens bij de dealer stond en deze keer ook niet wilde starten. Men heeft ontdekt dat een accu-kabel warm werd. Het probleem werd veroorzaakt door een losse accu-klem (dus niet een niet goed aangedraaide klem aan de accu-pool, maar een losse bevestiging van deze klem aan de accu-kabel). Er is een andere opgezet en sindsdien in dit vervelende probleem weg. Ik had dus precies dezelfde problemen als jij omschreef, af en toe niet willen starten, diverse relais hoorde je daarbij "klikken" en de boordspanning viel weg.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt omdat dit soort problemen lastig op te sporen zijn.
Groet, Jeroen
18 jaar
Beste Jeroen,
Mijn Leon 20 VT uit 2002 heeft precies hetzelfde probleem gehad. Ik ben wel tig-keer terug geweest naar mijn dealer, maar het probleem was niet te vinden (bij de dealer startte de auto gewoon goed natuurlijk), totdat de auto weer eens bij de dealer stond en deze keer ook niet wilde starten. Men heeft ontdekt dat een accu-kabel warm werd. Het probleem werd veroorzaakt door een losse accu-klem (dus niet een niet goed aangedraaide klem aan de accu-pool, maar een losse bevestiging van deze klem aan de accu-kabel). Er is een andere opgezet en sindsdien in dit vervelende probleem weg. Ik had dus precies dezelfde problemen als jij omschreef, af en toe niet willen starten, diverse relais hoorde je daarbij "klikken" en de boordspanning viel weg.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt omdat dit soort problemen lastig op te sporen zijn.
Groet, Jeroen
18 jaar
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad asl je omschrijft, het probleem zat in de kabel vanaf de dynamo naar accu gaat, bovenop de accu zit een klein kastje met zekeringen daarop komt deze kabel, de connector zat niet goed op de kabel en werdt heeet met starten.
17 jaar
Jeroen77,
Fijn dat je even wat van je laat horen over de startproblemen !
Jeroen210
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar