Ik heb een leon 130 TDI
Heb onlangs mijn druklagen, koppelingsplaat, drukgroep en 2de massavlieg laten vervangen omdat deze begon te slippen
een week na het plaatsen begon de koppeling te piepen bij het lossen van de pedaal, op hert punt waar de koppeling pakt.
heb opgemerkt dat dit het meeste voorkomt als hij warm staat.
krijg de wagen ook moeilijk in 1ste versnelling en in achteruit.
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn.
tx
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat gepiep heb ik wel eens gehad, precies alleen bij een bepaald toerental en belasting, toen koppelingsset vervangen en het was weg. Maar weet je zeker dat het uit de koppeling komt? Niet uit het pedaal of ophanging of motorsteunen oid?
Maar als hij eerst wel goed in z'n 1 en achteruit ging en nu niet meer dan is er wel wat aan de hand, misschien de dealer even laten voelen?
het komt van in de motorruimte mijn eerste indruk is de koppeling, omdat het is als ik de pedaal op zijn hoogste punt laat komen,
heb dit al eens getest door de rem in te houden en dan de koppelingspedaal te laten opkomen en dan was die piep er continue.
had van tervoren wel al problemen met de versnellingsbak, dat hij niet uit versnelling wou tussen de 1500 en 3000 toeren.
Dus neem ik aan dat de 1ste en achteruit versnelling moeilijk te maken heeft met de versnellingsbak.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar