Seat Leon: remmen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hallo

Ik heb vandaag mijn rechterachterremcylinder weer gangbaar gemaakt. Hier voor heb ik de cylinder mbv speciaal gereedschap eruitgedraait etcetc en alles weer geplaatst. Na het onluchten heb ik nog steed te weinig druk op het rempedaal. Achterremmen zijn zelfstellend. Ik heb de remcylinder weer maximaal ingedraaid , is dit het probleem en moet die cylinder zich eerst nog stellen voor je weer voldoende druk hebt.
Remmen doet de auto wel ( alleen stapvoets gereden) maar als je het pedaal vast houdt zakt ie naar onderen. Ben ik ergens iets vergeten ?


Rik

rikard

Geplaatst door rikard (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Lekt ie niet bij die remklauw?
Normaal hoef je de zuiger en niet uit te halen,alleen de blokken en bewegende delen gangbaar maken.
Misschien niet goed ontlucht,dan met behulp van de testkast ontluchten,of de klauw is inwendig stuk.

rikard (0), 15 jaar geleden

Vandaag de klauw er weer afgehaald en nu voor het terugplaatsen al ontlucht/gevuld met vloeistof. Dit stond in de vraagbaak :O) je moest voor ontluchten , ha dacht de voorremmen ipv ontluchten voor het terugplaatsen.
Remzuiger zat vast vandaar dat ik hem er uit heb gedraaid. Na montage ontlucht met de eezibleed helaas maar een klauw kunnen doen ,winkels dicht en remolie is nu op ! Remmen lukt weer redelijk , maar wat wil je als je overal met je vette vingers hebt aangezeten.
Mocht je gelijk hebben en de zuiger lekt dan maar een nieuwe kopen( 120 euro geloof ik) of zijn er nog andere mogleijk heden ? testkast is zelfde als vag-com?

Rikard

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=ricky]Lekt ie niet bij die remklauw?
Normaal hoef je de zuiger en niet uit te halen,alleen de blokken en bewegende delen gangbaar maken.
Misschien niet goed ontlucht,dan met behulp van de testkast ontluchten,of de klauw is inwendig stuk.[/quote]
[quote=rikard]Mocht je gelijk hebben en de zuiger lekt dan maar een nieuwe kopen( 120 euro geloof ik) of zijn er nog andere mogleijk heden ? testkast is zelfde als vag-com?

Rikard[/quote]
Waarschijnlijk bedoeld Ricky een Remvloeistofapparaat, om te ontluchten.

rikard (0), 15 jaar geleden

Denk het. Ik heb een eezibleed. Dat is een bekertje wat je op je remvloeistofreservoir aansluit , vervolgens zet je er druk op en kun je een voor een je nippels los draaien tot er geen lucht meer uitkomt. Werkt een stuk sneller dan het ouderwetse pompen en het kan in je uppie..
Ik moet ook nog nieuwe blokken plaatsen , de oude zijn heet gelopen toen de remcylinder vast zat ( er kwam flink wat rook af ). Slaat de boardcomputer nog ergens op dat je een blokkerd wiel heeft gehad? Auto's met meer dan 3 ton ja die leer je steeds beter kennen:O) Maar ik sleutel toch liever aan mijn oldtimers !
Dank voor jullie reacties

Rikard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.