auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Seat Cordoba injectieprobleem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine

Na mijn start problemen van vorige week toch maar de anwb laten komen. Die heeft heeft 2 tikjes op de brandstofpomp gegeven tijdens het starten en de auto sloeg meteen weer aan. Volgens de beste man zat er een klepje vast en was hiermee het probleem opgelost. Helaas... vanmorgen weer hetzelfde probleem. Zelf het luchtfilter er afgehaald en weer twee tikjes op de injectie gegeven en ook hierna starte de auto gelijk weer. Vreemd genoeg doet dit probleem zich alleen voor als de motor koud is. Als de motor maar even heeft gelopen start hij als de beste...
Voordat ik naar de garage rijd en die mijn hele bankrekening leeg willen trekken iemand misschien een idee wat dit kan zijn?

Geplaatst door

bino (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke motor ligt erin ?

Je komt wat aan het uitzoeken om het probleem te achterhalen.

En waar heb je op getikt ? Op het brandstofpomp relai ?

Op de pomp lijkt me sterk want die zit in de tank en niet onder de kap.

stefan84 0

14 jaar

1.6 motor met multi point injectie.

Ik heb getikt op een zwart klepje onder het luchtfilter waar brandstof uit komt. Volgens de man van de anwb zat deze vast.

bino 0

14 jaar

Als het bouwjaar klopt, is het geen multi maar een mono-point..

Haal de 4 polige stekker eens van de injector af en controleer / reinig de bedrading, grote kans dat het hierin zit, aangezien je zegt dat je er op tikt en hij dan weer werkt, kan dus goed een slecht contact zijn.

stefan84 0

14 jaar

Ja je hebt gelijk het is idd een mono point injectie. Heb zoveel gehoord dat ik alles door de war haal.
Slecht contact klinkt heel namelijk. Als ik blijf doorstarten en proberen pakt hij m uiteindelijk namelijk ook,maar dit kan zo enkele minuten duren. Zou dit ook verklaren waarom hij met een warme motor wel gelijk start? En waar zit deze stekker? Sorry voor al mijn vragen, maar ik ben er lichtelijk stresserig van.

bino 0

14 jaar

Als je het luchtfilter even verwijderd, zie je de injector zitten, vlak ernaast zit de stekker, kijk maar even, die kun je niet missen.

Trek de stekker los, en controleer de contacten en spuit ze zo nodig in.

stefan84 0

14 jaar

Bedankt voor de hulp. Ik heb inmiddels de stekker er uit gehaald en schoongemaakt. Op zich was er niks geks aan te zien en zag hij er erg schoon uit, maar voor de zekerheid toch maar gedaan. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost, maar dat zullen we mogen wel weer zien. Heel erg bedankt ieder geval!

bino 0

14 jaar

Bino,

Laat even weten hoe het afgelopen is..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Dat zal ik zeker doen.. Vanavond probeer im het even..

Groetjes

bino 0

14 jaar

Ik heb net maar weer even gekeken of de auto wilde starten. Hij sloeg gelijk aan,maar ook gelijk weer uit kreeg niet eens de kans om even wat gas bij te geven. Daarna niet meer aan te krijgen. Hij wil elke keer bijna,maar net niet genoeg.Helaas heeft het dus niet geholpen. Ik snap er niks van.Begin van de middag nog mee gereden. Niks vreemds opgemerkt. Niet haperen of stotteren en de motor bleef ook keurig op tempratuur. Zodra de avond begint te vallen en het buiten kouder wordt weer hetzelfde gedoe..

Groetjes

bino 0

14 jaar

Ik heb trouwens voordat dit geeikel begon ook wat problemen gehad met de koelvloeistof. De verwarming werkte niet meer en daardoor kwam ik erachter dat de koelvloeistof ver beneden minimaal stond. De auto zelf gaf hier geen melding van. Geen lampje dat ging branden ofzo. Voorheen begon er volgens mij zelf iets te piepen als de koelvloeistof leeg was, dit keer totaal geen melding. Ik heb de koelvloeistof weer aangevuld en mijn verwarming deed het weer. Twee dagen later bleek hij weer onder het minimum te staan en heb ik m weer helemaal afgevuld. Hierna is het koelvloeistof niveau normaal gebeleven en doet de verwarming het ook gewoon weer prima.
Ik weet niet of het niet willen starten hier iets mee te maken kan hebben, maar ik denk ik vermeld het eventjes.

Groetjes

bino 0

14 jaar

Dat je 2 keer kvs moest bijvullen kwam misschien doordat er veels te weinig inzat, hou het even in de gaten en controleer het peil regelmatig,zie je geen lek onder de motorkap ? Je kan het systeem wel eens onder druk laten zetten om een eventuele lekkage op te kunnen sporen, ik denk dat dit buiten je startprobleem staat.

Wat je wel eens kan controleren als de auto helemaal niet meer start :

Verwijder het luchtfilter en kijk de carburateur in terwijl je iemand anders de auto laat starten, je moet nu benzine zien inspuiten door de injector, doet hij dat wel, draai een bougie eruit en kijk of deze nog vonkt, dan weet je waar je het zoeken moet, mocht de injector niks inspuiten, kan het in de bedrading zitten of de aansturing ervan.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

De bougies en bougieskabels zijn gecontroleerd evenals de bobine. Deze waren allemaal goed.De injector spuit gewoon benzine tijdens het starten, ook dit hebben we gisteren nog gecontroleerd door idd het luchtfilter te verwijderen tijdens het starten.

Groetjes

bino 0

14 jaar

Maar omdat je nu zegt dat hij helemaal niet meer loopt zou ik dat toch nog eens controleren, ook omdat je af en toe op de injector tikte en hij toen weer liep.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Oke dan ga ik dat straks even checken.Even iemand optrommelen...Van de week leek het er wel op alsof de injectie bleef hangen , vandaar die tikjes.
De man van de anwb was hier nogal vaag over en het was mij onduidelijk hoe zoiets dan kan gebeuren en wat ik er aan moet doen om dit te voorkomen. Volgens hem was het probleem uit de wereld..
Ik ga het straks nog een keer controleren, kijken wat er dan gebeurt. Ik laat weten hoe het afloopt.

Groetjes

bino 0

14 jaar

Nou net de auto weer geprobeerd te starten, je raadt het al.... Starten,lopen..! Het lijkt wel een slechte soap!Doet ie het of doet ie het niet??? Ben gelijk maar even een stuk gaan rijden om te kijken of ik nog wat vreemds op kon merken. Maar nee hoor, de motor loopt prima en toerental blijft mooi op pijl.. Morgen maar weer zien wat de dag me gaat brengen....

Groetjes

bino 0

14 jaar

.

bino 0

14 jaar

Vanmorgen startte de auto gewoon, moest wel een hoop gas bij geven om m aan de praat te houden.
Vanmiddag weer geprobeerd, maar helaas gebeurde er niks. Er viel mij alleen op dat het lampje dat normaal op het dashboard aangeeft dat de brandstof wordt ingespoten tijdens het aanzetten van het contact, nu niet brandde. Ik hoorde ook niet dat de brandstof werd ingespoten. Het lijkt er dus op dat de auto af en toe geen brandtof krijgt tijdens het starten. Denk je dat dit probleem verholpen is als ik het injectiehuis vervang???

bino 0

14 jaar

Beste stefan,

Na al je tips van de afgelopen weken even een kleine update. Van het weekend hebben we alle dingen die je mij aan hebt geraden nog een keertje doorgenomen. Helaas geen resultaat. Uiteindelijk hebben we de tempratuursensor vervangen en de auto startte meteen weer. Alleen begint de auto op het moment dat hij aangeslagen is als een gek toeren te maken. Dit loopt op tot wel 4000 toeren. De auto rookt als een gek en onder het luchtfilter is het zeiknat van de benzine. Dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Ik denk dat het tijd wordt om de auto maar eens uit te laten lezen.
IK wil je in ieder geval onwijs bedankn voor al je tips. Ik ben de afgelopen weken in ieder geval een heel stuk wijzer geworden over hoe het onder de motorkap allemaal werkt..

Groetjes

bino 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.