close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Cordoba: Cordoba trekt te veel ampere bij stilstand

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: BBY 55kW

Heb nu al een behoorlijke tijd een lekstroom in de auto. Die laat de wagen na 3 dagen geheel leeg staan.
Heb alles allemaal nagemeten. En zo systematisch mogelijk stroomkringen uitgesloten.

Wat ik meet;
1. Auto enkele uren uit: Stroom fluctueerd tussen 0.17 en 0.24 Amp. Heel typisch.
2. Na afsluiten zakt stroom weg en na ca 5 min staat hij stabiel op 0.17 Amp. Dat is dus lager dan een tijdje daarna
3. Heb in de motorruimte de aansluitingen op de accu gemeten.
Op de plus en min meet ik dan 0.17 Amp.

Onder dash de hoofdaansluitingen gemeten. Daar heb ik 0.05 op de stroomkring zitten bij de tweede van rechts. Lijkt mij normaal.
Op de eerste rode van links en de zwarte rechts meet ik dezelfde 0.17Amp

[url=http://img690.imageshack.us/i/2112091450...][img]http://img690.imageshack.us/img690/8531/...[/img][/url]

4. Onder dash de hoofdaansluitingen gemeten. Daar heb ik 0.05 op de stroomkring zitten bij de tweede van rechts. Lijkt mij normaal.
Op de eerste rode van links en de zwarte rechts meet ik dezelfde 0.17Amp

[url=http://img687.imageshack.us/i/2112091433...][img]http://img687.imageshack.us/img687/7964/...[/img][/url]

Rode draad onder de dash, links op de foto los genomen.
En Jawél, geen hoge stroom meer ! wordt nog ca. 0,05 ampere verbruikt, wat volgens mij wel normaal is.

Verder getest. Auto op contact en starten. Wat doet het wel en niet;

Wel.
- Motor loopt
- LPG doet het
- verlichting werkt

Werkt Niet.
- Richtingaanwijzers
- Alarmlichten
- Radio
- Airco
- CV
- El. Ramen
- Achteruit verwarming
- Airbag lamp blijft branden

Dus het circuit dat stroom kan trekken is behoorlijk groot.
Radio is geheel van de ISO stekkers gehaald om uit te sluiten dat daar een probleem zit.
LPG systeem is ook stroomloos.

Heb ook zekeringen eruit gehad stapsgewijs, maar kom dan niet aan een afvallende amperage.

Iemand die mij verder op weg kan helpen zou ik graag spreken. Momenteel haal ik de accupool elke rit
los om te voorkomen dat de accu leeg loopt.

Geplaatst door

Cordoba BBY (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan ook zijn dat je dynamo de accu leegtrekt haal de pluskabel eens van de dynamo af en de stekker

zo niet zal je milivolts kunnen gaan meten over de zekeringen

poppekast 0
badge

14 jaar

Ik heb al wel op de kabels vanaf de dynamo gemeten. Daar stond geen amperage op.

Zou dat dan ook kloppen met dat deel van het circuit?
Heb al eens naar een schema gezocht maar dat is er niet zo 1,2,3
te verkrijgen.

Cordoba BBY 0

14 jaar

Nee je moet even de bedrading los halen van de dynamo, dus niet meten als de draden nog aangesloten zijn..

stefan84 0

14 jaar

Stekker los gehad. Geen verschil. Kabel aan dynamo is 0,05amp.

Hoe kan je met de deur open de wagen afsluiten zodat hij in rust komt?
Moet de zekeringen meten in ruststand en dat gaat niet zonder deur open
te hebben.

Slotvanger omzetten?

Cordoba BBY 0

14 jaar

Zorg je toch gewoon ervoor dat de deur schakelaar ingedrukt word, even proffesories op de e.o.a. manier..

stefan84 0

14 jaar

Ha Ha, dat was wat ik ook dacht ja ;)

Maar er zit nergens een schakelaar bij m'n wagen op de sponning om te bedienen.
Ik dacht dat hij op de slotvanger reageerde, maar die zet de auto niet op slot als ik die bedien.

Cordoba BBY 0

14 jaar

Heb je geen micro schakelaartje in de slotvanger zitten ??

stefan84 0

14 jaar

Zoeken we uit.

Zal het weekend pas worden eer ik weer tijd heb. Bericht volgt. Bedankt zover.

Cordoba BBY 0

14 jaar

Lampje werkt inderdaad op het slotje, gewoon even het slotje indrukken met een schroevendraaier.
Niet vergeten met de deurhandel het slotje weer te ontgrendelen voordat je het portier weer dichtgooit!
Overigens is 0,17 A ook niet erg alarmerend; daar zou een accu ook niet van leeg mogen gaan na 3 dagen

scott10811 0
badge

14 jaar

De accu heeft ook te lijden gehad van een paar keer leeg staan en met
kabels starten denk ik. In combinatie met de aanhoudende lekstroom
houdt hij het niet veel langer vol met koud weer.

Cordoba BBY 0

14 jaar

Nou, toch alvast in de werkplaats hier even gekeken.

Auto kunstmatig op slot gezet en alle zekeringen eruit gehaald.
Op nummer 30 Bingo ! [Auto met Voltage symbool]

Maar ja die schakeld dezelfde groep componenten uit die ik ook met de kabel onder de dash al had gehad.

Het is maar een 5 Amp. zekering. Zit die dan op het voorschakelcircuit waar de zwaardere relais overheen lopen?
Er zit namelijk je wisser motor en achterruit verwarming op en die lopen niet direct over 5 Amp. natuurlijk.

Ik weet het nu niet meer. kan ik ergens een relais blok eruit trekken om te kijken welke het is?

Cordoba BBY 0

14 jaar

Die zekering is voor een aantal dingen :

* Multifunction controle module ( ook gezekerd onder motorkap ? F10 ) ( 5 AMP )
* Ruitenwisser
* Regensensor
* Automaatbak selectie hendel ( indien aanwezig )

stefan84 0

14 jaar

Heeft die multifunction control unit ook aparte relais die er af kunnen? Of moet je die unit in geheel
wisselen?
Zoals in mijn eerste post kan je zien dat er heel veel niet werkt als die MFC unit eruit ligt.

Regensensor en automaat vallen af want die heb ik niet.
Kan eventueel de ruitenwisser motor eraf koppelen nog, maar verder blijft het dan rond die MFC unit hangen lijkt het.

Kan je misschien een stukje van het schema op mailtje zetten?

Cordoba BBY 0

14 jaar

Iemand die de relais nummers kan opgeven van de componeten die op de MFC unit zitten?
Dan kan ik die onder de dash proberen te lokaliseren.

Thx.

Cordoba BBY 0

14 jaar

24 x 0,17 A~ 4A/dag. stel 70 Ah accu. Min. 40Ah nodig voor de start. Na 8 dagen heb je in de winter een probleem! Valt eigenlijk nog tegen, op het eerste gezicht dacht ik dat valt wel mee, maar na dit rekensommetje kan als je op Schiphol je auto voor een 9 dagen laat staan, dan heb je echt een probleem. En dat klopt inderdaad omdat op lang parkeren de ANWB vaak te zien is! Met een een accu op de helft van zijn lifetime wordt het ook al moeilijk.

tedkroon 0

14 jaar

Vandaag alle zichtbare relais en stekkers onder de dash los gehad. Niks veranderd.
Ook stekkers aan een regelunit ? Direct onder de dash los gehad. Maakt ook niks uit.

Ga nu alleen nog de deurelektra ontkoppelen en dan is er niets meer te bepalen ben ik bang :(
Zal toch niet aan het contactslot liggen, wat ik al dacht?

Cordoba BBY 0

14 jaar

Alles wat los kan heb ik nu toch wel gehad. Geen oorzaak vooralsnog.

Cordoba BBY 0

14 jaar

Bij mijn eerste Peugeot heb ik in het verleden eens over een stekker waarover spanning stond, een zoutbrug gehad, als gevolg van pekel. Zout geleid en gaf zo een elektrische storing. Tegenwoordig komt dat minder voor omdat de stekkers gesloten zijn. Wellicht iets om over na te denken. Vooral slechte verbindingen kunnen hiervoor in aanmerking komen.

tedkroon 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.