auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Leon: Seat Leon 1.9 tdi 110 pk asv. Houdt in vanaf 100 KM p/u

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9. TDI ASV 110 PK

Beste mensen,


Sinds kort heb ik het volgende probleem

ik had al laattse tijd al vermogen verlies maar reed voor de rest wel ok. Sinds paar weken houd hij in waneer je hem helemaal laat doortrekken of als je boven de 100 km p/u rijdt. dan trekt hij vanaf 0 heel langzaam. maar waneer je hem uit en weer aan zet dan is hij weer effe normaal.

Dus ik dacht zeker lucht massa meter effe een nieuwe gekocht bij dealer. Maar blijf het zelfde probleem hebben.

Ik heb vandaag effe op de snelweg geprobeert met 100 km p/u uit te zetten en weer aan te zetten hoe lang hij verder gaat trekken. Maar hij ging niet over de 120.

Dus ik vraag me nu af wat het is vuil in de diesel filter of is het de dieselpomp??????? of iets anders

Ik heb hem nog niet laten uitlezen.


heeft iemand misschien er ervaring mee ????

Geplaatst door

Cakir1984 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt me dat het met de turbo temaken heeft je moet eerst het storinggeheugen uitlezen wat voor storing er in zit het lijkt me iets van dat de laaddruk over schreden is en als dat zo is zal de turbo gecontroleerd moeten worden en de aansturing.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

Beste Jan,

Het zou misschien kunnen omdat ik ook de laatse tijd een soort fluitende turbo geluid had alleen ik dacht misschien dat de slang niet goed was of zo. Maar een vriend van me heeft zo een bosh uitlees apparaat is het daarmee ook uit te lezen en wat voor code zou hij moeten geven ???

Cakir1984 0

16 jaar

ik vermoed wel dat hij met een nbosch kast uittelezen is maar wat de codes zijn durf ik niet tezeggen bij onze kast staan er wel codes maar ik lees altijd de tekst.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

Beste Jan,

Ik heb mijn auto laten uitlezen en geeft het volgende ;

462D Turbodrukregeling / Regelgrens overschreden.
44F8 Inspuitbeginregeling / Regelverschil

Ik heb heb dit forum kunnen lezen dat deze beide fouten de oorzaak kunnen zijn.

Turbodrukregeling raden ze aan om de turbo goed schoon te maken dat zou de oplossing zijn.

Inspuitbeginregeling zeggen ze dat het de brandstofpomp is..

Met welke moet ik beginnen en hoe. Je kan de turbo laten zandstralen maar moet ik dan ergens mee opletten met het stralen??
jah en de brandstofpom gewoon vervangen kan geen andere optie denk ik.

Cakir1984 0

16 jaar

ik zou beginnenmet de turbo.
de storing geeft aan dat de turbo druk tehoog geworden is waardoor hij in noodloop gaat.
meestal is de oorzaak dat de stelas van de variabele turbo vast gaat zitten waardoor deze niet meer teregelen is.
je moet kijken of je deze heen weer kunt krijgen dmv een vacuum pomp.
ook kan het zijn als deze gangbaar is dat de aansturing voor het vacuum niet goed is.
begin in deze volgorde en als je weet wat het is en dat opgelost is laat het storinggeheugen dan wissen en kijk dan hoe het gaat of dat het terug komt.
het is wel zo dat de kans aanwezig is dat er een andere turbo op moet dus hou daar een beetje rekening mee.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

Bestje Jan,

Heb het begrepen maar er is ook dat turbo clean wat denk je daavan ????

Cakir1984 0

16 jaar

dat werkt niet voor het vast zitten van de variabele verstelling.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

Is de distriebutieriem soms onlangs vervangen? Anders de pomptiming ook even checken, hier zal het waarschijnlijk niet aan liggen, en zoals janT ook al zei, turboclean zal niet helpen, de turbo zal gedemonteerd moeten worden en laten reinigen.

Jongens,

Jullie willen het misschien niet geloven maar de auto rijdt weer normaal. Ik had voor dat ik de snelweg opging beetje getrapt met de auto. En heb daarna +- 20 KM op snelweg gereden geen enkel probleem.

Maar nu de vraag is wat moet ik doen. Ik ben van plan om halverwege juli met de auto op vakantie te gaan en niet dat ik opeens het probleem weer heb

( en de distrubutie is 15.000 km geleden vervangen. )

Cakir1984 0

16 jaar

het is vreemd maar ik zo het zolang het goed is in de gaten houden.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

16 jaar

Af en toe bij een goed warme blok flink doortrekken waardoor de schoepenverstelling over zijn hele bereik gaat. Deze gaan meestal vastzitten wanneer men constant lage toeren rijdt en de verstelling nooit maximaal wordt gebruikt.

Op dit moment heb ik er helemaal niks aan gedaan alleen ik heb laats BP ultimate getankt en een injectie reinigings middel in de tank gegooit.
En rij nu wel de laatste dagen met hoge afwisselende toeren.

Hij doet het nu minder maar heel af en toe heb ik nog steeds. Maar het vreemde is ik hoor mijn turbo wel wat fluiten. Maar dat heb ik sinds dat ik de auto al heb +- 1 jaar.


Ik twijfel om ik nou we of geen greep moet gaan doen. maar ik wacht nog effe.

Dank voor je reactie. Maar alle oplossingen zijn nog welkom totdat ik een greep heb gedaan.

Cakir1984 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.