Hallo;
Vorige maand ben ik op vakantie geweest in frankrijk.
Daar heb ik een stukje offroad gereden in de bossen en ben daarbij door iets te diepe plassen gereden.
Dat had ik beter niet kunnen doen.
Nu een maand later begint het gezeur. Vorige week heb ik nl preventief mijn distributieriem laten vervangen.
Toen ben ik gewoon zonder problemen (20km) naar huis gereden.
De volgende dag begon de auto vreemd te lopen. Inhouden (20%) en soms uitvallen bij de stoplichten.
Kijken. Rotor weggeroest en verbrand. (6Meg) Rotor, Verdeelkap en bougiekabels vervangen...helaas.
Hij is wel wat beter gaan rijden maar houdt nog steeds in.
Kabels; connectoren; accupolen; bougies; zuigers en koelvloeistof (lekke koppakking?) gechecked... Niets aan de hand.
Distributieriem is dus vervangen door prof monteur en nog eens gechecked. Alles staat nog steeds volgens zijn gemaakte markeringen op tijd.
Mijn vraag:
Zou de bobine dit vermogensverlies kunnen veroorzaken? Of zou de auto dan helemaal niet meer rijden?
Kan ik de bobine doormeten met mijn fluke?
Iemand vertelde mij ook dat het permanent magnetisme uit de opnemer - die ervoor zit - verdwenen zou kunnen zijn. Deze opnemer heb ik niet kunnen lokaliseren.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vincent bij de auto s van nu moet je beginnen met de storingen uitlezen.
heb je al gekeken of er geen vacuumleiding los ligt of stuk is.
groetjes jan.
Jan;
Bedankt voor de snelle reactie.
De vacuumleiding is goed en trekt ook echt vacuum.
Ik wist niet dat je bij deze auto ook de storing kan uitlezen.
De man die mijn distributieriem vervangen heeft werkt in de opelgarage.
Hij heeft het in z'n vrije tijd gedaan in de autosleutelclub van mijn werk.
Daarom had hij geen apparatuur om hem uit te lezen.
Ik neem aan dat dit niet schrikbarend duur is om bij de dealer te laten doen?
met vriendelijke groet;
Vincent
16 jaar
Vaak voor eventjes uitlezen vraagt de dealer niet echt veel geld voor. Dit is beetje afhankelijk per dealer natuurlijk. Denk dat deze nog goed uit te lezen is, bij wat oudere gaat het met een knippercode die nog wel met een oude kast uit te lezen is. Vaak is dan alleen zoeken naar de uitleesdraad.
Die uitleesdraad.... Onder de motorkap heb ik een losse (2aderige-)kabel met een blauwe connector zien hangen. Zou dat m kunnen zijn?
Misschien dat ik idd in dezer dagen wel even naar de dealer ga om hem uit te laten lezen.
2b continued
16 jaar
De diagnose aansluiting zit of onder een afdekkapje naast de lichtschakelaar. Of hij zit met een los draadje bij de zekeringskast. Die laatste gaat met een knippercode.
Kijk dat is een handige tip zeg.
Zodra ik even tijd heb breng ik hem naar de dealer voor uitlezen.
Tot zover bedankt!
16 jaar
Nou; de dealer heeft mij tot twee keer toe afgepoeierd.
Ze schijnen het te druk te hebben of willen er geen tijd voor vrij maken.
Geloof dat ik het beter zelf kan doen.
Ik heb mooie apparaatjes gezien op het net om hem uit te lezen.
Het enige probleem is dat ik de aansluiting in de auto nog niet kan vinden.
Bij de lichtschakelaar of zekeringkast vind ik hem niet.
Weet iemand waar hij nog meer zou kunnen zitten?
16 jaar
Hij zit toch echt daar. Als ie niet achter de kappen zitten naast de lichtschakelaar moet je via een enkele draad uitlezen. Dat kan best lastig zijn, omdat je de draad bij zekeringkast moet zoeken. Hij ligt gewoon los achter je kast zelf. De dealer zal dit met een VAG 1551 moeten doen en een speciale draad(aansluiting). Zal best mogelijk dat vele dealers nog geen eens zo kast meer hebben. Uitlezen bij deze auto is dus niet zo 123 gedaan.
Ik weet dat je ook met een ledje de knippercode kan uitlezen. Weet alleen niet hoe dat precies moet. Misschien kan je via google iets vinden of iemand anders die dat hier weet?
Suc6
[quote=loriv0]Nou; de dealer heeft mij tot twee keer toe afgepoeierd.
Ze schijnen het te druk te hebben of willen er geen tijd voor vrij maken.
Geloof dat ik het beter zelf kan doen.
Ik heb mooie apparaatjes gezien op het net om hem uit te lezen.
Het enige probleem is dat ik de aansluiting in de auto nog niet kan vinden.
Bij de lichtschakelaar of zekeringkast vind ik hem niet.
Weet iemand waar hij nog meer zou kunnen zitten?[/quote]
Zie de volgende afb. één van de twee
[url=http://img156.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img156.imageshack.us/img156/4563/...[/img][/url] [url=http://img156.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img156.imageshack.us/img156/8501/...[/img][/url]
succes
Groert Tiguan
Heren;
Bedankt voor de snelle reacties.
De linker foto lijkt veel op mijn auto. Alleen dan zonder de stekker.
De rechter foto lijkt mij van een nieuwere toledo.
Ik ga toch zo nog eens kijken...
16 jaar
Ik zie dat de rechter foto van een seat leon is ha ha ha.
Met 6 versnellingen nog al!
Helaas heb ik de stekker (of het draadje) nog niet kunnen vinden.
Onder de motorkap heb ik wel een losse draad zien hangen met een blauwe stekker er aan.
Kan dat hem niet zijn?
groet;
Vincent
16 jaar
Nee dat is hem niet Vincent. Hij zit echt bij je zekeringkast en zelf ik zal moeite hebben om hem te vinden. Daar moet je toch kijken of je een losse stekker kan vinden en dan nog is de vraag of je de juiste hebt. Ik heb zelf een paar keer uitgelezen zo en ik weet dat het ff zoeken kan zijn. Wel erg lang geleden trouwens :-)
Dankje;
Dan ga ik als het straks droog is toch maar eens onder die zekeringkast liggen met een lampie...
16 jaar
Oké;
Ik heb twee losse draden gevonden.
*één rode; deze zit via een dummyrelais (stukje plastick) in de zekeringkast.... zal m denk ik niet zijn.
*één geel/zwarte met een ampschuifje aan het uiteinde.
Als dit hem is, hoe is deze dan uit te lezen?
16 jaar
[quote=loriv0]*één geel/zwarte met een ampschuifje aan het uiteinde.
Als dit hem is, hoe is deze dan uit te lezen?[/quote]
Dit is al wat ik heb geschreven
[quote=alexander242]De dealer zal dit met een VAG 1551 moeten doen en een speciale draad(aansluiting). Zal best mogelijk dat vele dealers nog geen eens zo kast meer hebben. Uitlezen bij deze auto is dus niet zo 123 gedaan.
Ik weet dat je ook met een ledje de knippercode kan uitlezen. Weet alleen niet hoe dat precies moet. Misschien kan je via google iets vinden of iemand anders die dat hier weet?
Suc6[/quote]
Ik hoop voor je dat iemand anders het weet. Maar is volgens mij wel die geel/zwarte draad.
Hey;
Ik ben bij de garage geweest. Helaas konden zij (en 2 andere garage's) mijn auto niet uitlezen.
Wel wisten ze mij te vertellen dat er een temperatuurvoeler kapot was.
Ook is de achterdemper vervangen.
Verder vertelde ze mij dat de bougiekabels oversloegen.
Vreemd want deze zijn helemaal nieuw. (imitatie)
Maar ik moet eerlijk toegeven; nu ik de originele kabels er weer op heb gezet rijdt hij wel iets beter.
Toch houd de auto nog steed flink in.
Zou het aan de catalisator kunnen liggen?
Ik weet het in ieder geval niet meer...
16 jaar
Iemand nog ideëen wat er mis kan zijn?
Ik merk dat de motor bij hoge toeren beter presteerd als bij lage toeren.
Bij lage toerentallen heeft de motor de neiging om te stotteren of zelf uit te vallen.
m.v.g. Vincent
16 jaar
Ik weet niet of je probleem opgelost is maar bij mij hebben ze de bobine vervangen en alles rijd weer als een zonnetje.
groet,
Sjekkeltje
16 jaar
Heb jij ook een toledo? IK heb de bobine naast een nieuwe gehad en allebij nagemeten... geen verschillen te zien.
16 jaar
Heeft jouw auto ook een gasklephuis? En een lambdasonde? Eventueel zijn dit ook nog dingen die je na kunt kijken, ben echter een leek, maar ben deze dingen nog niet tegengekomen in je lijstje. Kat zou ook kunnen, maar volgens mij kun je dat meestal horen als die kapot is, dit weet ik echter ook niet zeker... Zijn bijvoorbeeld ook de grote stekkers nagekeken waar je kabelboom doorheen gaat? Even ingespoten met contactspray of iets dergelijks? Het is echt balen dat je auto niet uitgelezen kan worden, zegt vaak niet alles maar kan je in de goede richting sturen...
16 jaar
Hij heeft idd een gasklephuis; deze was schoon. De 4gas meting was verder goed dus dan zou de lambdasonde moeten werken toch?
Die multistekkers van de kabeldoorvoer vond ik een goeie. Ik heb tijdens mijn vakantie in Frankrijk een paar zeer diepe plassen gepakt.
Aangezien mijn rotor ook aardig weggeroest (en verbrand) was..... Goed idee! Ga ik dit weekend even proberen.
Ik houdt je op de hoogte.
bedankt!
16 jaar
Als je 4gasmeting goed was werkt je lambdasonde ook wel naar behoren. Let vooral goed op (als die er bij jou inzit) grote ronde stekker, hier had mijn kabelboom een slecht contact (wel een heel ander type motor hor!), met als gevolg, geen signaal naar de injectoren! En let op dat je contact uitstaat, anders slaat je ECU een fout op als je iets afkoppelt! Controleer ook goed of alle massaverbindingen op het blok nog een beetje fris zijn.
Succes en we wachten je resultaat wel weer af
16 jaar
Zie dat jou auto ook uit 94 is.
Mijn punto had een soortgelijk probleem.
Denk het vandaag te hebben verholpen door de stekker op de computer los te halen en schoon te maken.
Kost nx
16 jaar
Ik denk dat ik dat vandaag idd maar eens ga doen. op de computer maar vooral ook de de doorvoer naar de motorruimte.
Waar zit die computer eigenlijk? Onder mijn stuur heb ik nog nniets kunnen vinden.
Een beetje contactspray kan ook wonderen verrichten.
Ik vind het ook zo vreemd dat de auto soms ineens (zonder vooraankondiging) uitvalt; en dan weer prima te starten is.
Dit doet ie sinds ik hem heb. (3 jaar)
16 jaar
Ik heb gisteren ook de stekker van de boordcomputer losgehaald. Kontactspraytherapie... geen resultaat.
De kontacten zagen er overigens netjes uit. Ik kwam er wel achter dat de garage een bougie was vergeten vast te zetten.
Lekker handig. De kabel doorvoer naar binnen en alle relais heb ik ook gecontroleerd.
Tikken op de relais' of boordcomputer gaf ook helaas geen resultaat. Ook alle massaverbindingen zien er degelijk uit en blijven beneden de 1 Ohm.
Ik blijf het vreemd vinden dat de motor nog steeds af en toe ineens en op hetzelfde kruispunt (!!!) uitvalt.
Momenteel ben ik aan het beraadslagen over welke sloot ik de auto in ga rijden. ; )
Kan het misschien in het onderste gedeelte van de verdeelkap liggen?
De rotor was nl ook aardig geroest en gerot. (voordat ik hem verving)
16 jaar
Das jammer... Kijk ook eens in je relaiskast, zitten hier bij jou ook een relais 30 en 167 in? Deze kunnen ook nog wel eens voor dergelijke problemen zorgen:
- 30: Dient voor de voeding van je ECU
- 167: dient voor je brandstofpomp
Er is ooit eens een modificatie gekomen voor deze relais, en zijn nu grijs van kleur (zwart duidt dus op oudere typen). Dit is ook iets wat je nog tegen geringe kosten zou kunnen proberen, maar ik weet niet zeker of dit ook bij iedere auto hetzelfde is, dit was voor mijn ibiza wel zo. Misschien weet iemand hier een manier om deze te controleren?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar