auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Toledo: vermogens verlies na 5 á 6 kilometer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: ASV (110 pk)

Ik heb hier een Toledo staan met een merkwaardig probleem.

Motor start perfect, loopt netjes en trekt als een beer.
Tenminste de eerste 5 á 6 kilometer, daarna is het vermogen weg.
Luchtmassameter is al eens vervangen en de turbo is gereinigd.
Het is ontstaan na langdurig stil staan.

Het merkwaardige is dat hij geen storingscodes heeft.
Het vermogensverlies wat hij heeft, geeft naar mijn idee toch aan dat hij in noodloop gaat.
Dan zal er toch ook een foutcode moeten worden weergegeven.

Wie heeft enig idee? Alvast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst door

raymond9335 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koelvloeistof temperatuurzender verroest/aanslag?
Na het lange stilstaan kan er een aanslag op de voeler komen, waardoor je een verkeerde waarde krijgt.


mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

16 jaar

Sensor was het eerste wat ik vervangen had.
Ik kreeg alleen een sensor met een groene behuizing/connector ipv een zwarte.
Hij komt bij de dealer vandaan en is op chassisnummer besteld. Dus heb aangenomen dat het de goede was.

raymond9335 0
badge

16 jaar

Ze zijn volgens mij nu allemaal groen.

Maar wat is lang-durig stilstaan?

berendonck 0
badge

16 jaar

Ongeveer een jaartje denk ik.

De sensor heb ik nog even laten omnummeren en blijkt idd wel de goede te zijn.

raymond9335 0
badge

16 jaar

Brandstof-filter vervangen en een middel tegen bacterie vorming aan de tank toevoegen, ik denk dat je daar last van hebt, dit kan je ruiken als je het filter leeg laat lopen (stinkt enorm).

berendonck 0
badge

16 jaar

Net zoals benzine gaat diesel in kwaliteit achteruit. We praten tegenwoordig toch over high tech diesels. Ik zou de hele tank verversen.
Dit is al een PV?

marcel7031 0
badge

16 jaar

Het nieuwe type temperatuur sensor is groen dus dat klopt wel.
Dat verhaal van die brandstof vind ik wat ver gezocht, zal toch de vacuumslangen gaan controleren.
Deze motoren hebben nog al wat van die slangetjes en die verteren nog al vrij regelmatig en veroorzaken dus de meest vreemde klachten.
En even gaan rijden met de testkast en de meetwaarden blokken uitlezen, om te turbo druk en de werking van de luchtmassa meter toch is te controleren

Seatje 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.