Deze auto heeft een geweldig probleem. Toen hij binnen kwam lag de koppeling eruit. Dus alles gewisseld. koppeling,vliegwiel, druklager.
De auto gestart. loopt paar tellen goed en begint dan het welbekende zagen. (voor mij was het nieuw) Dus ik vraag aan de eigenaar waarom hij daar niks over gezegt had. Jah zegt ie dat zou mede aan vliegwiel leggen. (jammer niet dus)
Gekeken zit er eerste instantie olie bij de brandstof. Dus andere brandstofpomp aan de zijkant van kop gemonteerd, filter gewisseld tank gecleand (zo goed als kwaad) nieuwe diesel erin. starten. Precies zelfde probleem. Goeie raad is duur dus in overleg ivm de bekende pompverstuivers deze laten testen. Zijn goed bevonden. Nog meer vragen en lezen op internet. Koppen die scheuren nog wel is. navraag gedaan. Dat probleem is ook wel lastig te traceren en niet te zien.
Nu zit er een andere kop op (gereviseerd). nieuwe kabelboom in de kop, goedgekeurde en gesteste pompverstuivers, nieuw vliegwiel op. ( nokkenas is goed en pomp verstuivers zijn juist afgesteld)
En hij loopt NOG SLECHTER DAN EERST.
Egrklep is ook goed. GEEN FOUT MELDINGEN verder.
Correctie waarden van pomp verstuivers zijn nu van 3 en 4 cilinder erg hoog!! voor heen was dit van 1 en 4 verstuivers zijn op de zelfde plek terug gekomen.
Weet er nog iemand raad? of een idee.
ik laat alle opties open ( ook dat deze kop niet goed is)
al vast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstof toevoer vanuit de tank (elektrische pomp) ok?
J.E
Balen zeg.
Weet je zeker dat de auto goed liep vóór de reparatie?
Timing lijkt dus goed vanwege de andere kop toch?
Kun je proberen uit te leggen wat de motor slecht doet?
inhouden?zagen?roken?geen vermogen?
vervelend, succes
Geen krukaskeering vervangen??
Gr Ron
Goede avond..
Timing is ok ja, Brandstof toevoer ook.
Motor loop in die zin slecht dat je het idee hebt dat hij op drie cilinders loopt. geef je iets gas dan loopt hij heel even mooi en dan gaat hij weer terug naar 3 cilinders lijkt wel. Heb ook een nagel geluid heel soms..
Nee heb krukaskering niet vervangen.
probleem staat tot het weekend stil.. even gebrek aan tijd
Heb de draad weer opgepakt. Gisteren de motor weer aan de praat gemaakt.
Brandstofdruk gemeten voor filter: deze is 0,75 bar zonder minder te worden. ook als motor uitvalt.
Brandstof slang naar pomp vanaf filter doorzichtig geplaatst. dan zit er geen lucht in. (tot motor net uit valt aanvoerdruk blijft hetzelfde!)
Brandstofslang van pomp terug naar filter komen er allemaal lucht bellen in. (waarschijnlijk is er dan dus te veel lucht in het retoursysteem die het brandstoffilter niet kwijt kan en dan weer via de aanvoer naar de pomp weg probeert te komen hierdoor gaat motor steeds slechter lopen en valt hij weer uit.
Ben dus bang dat deze kop nog slechter is dan de kop die er op heeft gestaan. ondanks dat dit een revisie kop is.
Verstuivers zijn geplaatst met nieuwe o-ringen verstuivers staan ook vast. heb ik 2x gecontroleerd.
Of heeft er iemand anders nog een suggestie?
Heb je de boutjes van de verstuivers ook vervangen, die kunnen uitrekken bij dit type als je ze los hebt gehad.
12 jaar
goede middag.... Ja die boutjes had ik vervangen..
Heb het probleem inmiddels gevonden. heeft wel wat moeite gekost. De conische afdichting van de 3 pomp verstuiver lekt heel licht. Heb foto's gemaakt en zal deze zsm bijvoegen.. ik heb tot op heden nog niemand gevonden die dit opnieuw kan frezen en die garandeerd die het dicht is. Kop gaat er weer af en krijg een andere.. de ervaring van het frezen door degene was dat het dan na 2 weken weer ging lekken.
Het was niet te zien dat deze afdichting niet goed was ook niet te voelen. boutjes zaten 100% zeker vast..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar