Seat Leon: SPOED, Na grote beurt wil de motor niet meer aanslaan!!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Hallo, Ik heb net een grote beurt uitgevoerd aan een Seat Leon 1.9 TDI, loopt goed voor de beurt, heb de beurt klaar ook brandstoffilter vervangen, wil hem starten, slaat ie niet meer aan. Ik heb gewoon het nieuwe brandstoffilter gevuld met diesel, dan wil ik hem starten geef vol gas start een hele tijd door, slaat ie met veel gehaper aan loopt goed, en dan op een gegeven moment begint ie "op en neer" te lopen en slaat ie weer af. Kijk ik weer naar de brandstoffilter en vul hem weer bij, en moet er ineens weer heel veel bij.....Het lijkt wel alsof hij gewoon even op het filter loopt en als die leeg is niet meer wil lopen, en de tank is niet leeg daar heb ik al naar gekeken..... Dit dus een paar keer gedaan, en nou wil die dus helemaal niet meer starten.....Wie kan me helpen!!!???

El Toro Rosso

Geplaatst door El Toro Rosso (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

slangen op het filter niet verkeert om ?

paul,

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk het ringetje onder de kapje met splitpen niet terug geplaatst. Of heeft deze dat niet? In ieder geval niet juist ontlucht. Ontluchtings nippel op pomp openen en dan starten totdat diesel eruit komt. Dan is in ieder geval de lucht eruit.

Sytze

El Toro Rosso (0), 17 jaar geleden

De slangen kunne maar op een manier erop.... heb net als de oude gedaan. En de ringetjes heb ik laten zitten op het kapje. Waar zit de ontluchtingsnippel op de pomp?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=El Toro Rosso]De slangen kunne maar op een manier erop.... heb net als de oude gedaan. En de ringetjes heb ik laten zitten op het kapje. Waar zit de ontluchtingsnippel op de pomp?[/quote]
ontluchten enkel op de verstuivers, stuk voor stuk open en dicht draaien. bij voorkeur op cilindervolgorde 1342 nr 1 begint distributiezijde.

paul,

El Toro Rosso (0), 17 jaar geleden

kan het misschien ook te maken hebben met het probleem dat hij 's'morgens ook al startproblemen heeft? Hij heeft dat ie smorgens heel slecht start, echt na een tijdje slaat ie pas aan. Dit probleem zou ik namelijk ook bekijken voor de klant, misschien dat het nu erger is geworden toevallig??

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=El Toro Rosso]kan het misschien ook te maken hebben met het probleem dat hij 's'morgens ook al startproblemen heeft? Hij heeft dat ie smorgens heel slecht start, echt na een tijdje slaat ie pas aan. Dit probleem zou ik namelijk ook bekijken voor de klant, misschien dat het nu erger is geworden toevallig??[/quote]
om te beginnen de bassis moet goed zijn, eerst maar eens goed ontluchten.

paul,

El Toro Rosso (0), 17 jaar geleden

en dan gewoon cil. 1 beginnen, en gewoon starten tot diesel eruit komt en snel weer dichtdraaien?
maar hoe kan het dan dat ie eerst een tijdje heeft gelopen, en ook goed, en teon weer afsloeg en daarna niet meet lopen wou??

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=El Toro Rosso]en dan gewoon cil. 1 beginnen, en gewoon starten tot diesel eruit komt en snel weer dichtdraaien?[/quote]
precies.....

paul,

El Toro Rosso (0), 16 jaar geleden

Oke, ik heb het vanmorgen via de verstuiver ontlucht, hij sloeg al aan toen ik cil 1 en 3 had gedaan, daar zat ook wel een boel lucht in moet ik zeggen, hij sloeg aan en liep/loopt als een zonnetje. Nou zie ik in de doorzichtige leiding, is de toevoer, steed luchtbelletjes voorbij komen, en als de wagen een tijd stil heeft gestaan is er een stukje van die slang leeg, is dit normaal??

El Toro Rosso (0), 16 jaar geleden

oke correctie, hij liep als een zonnetje. Hij is zojuist gewoon weer afgelslagen, volgens mij krijgt ie geen brandstof meer, alleen dat wat er in het filter zit.......Nou had ik ontdekt toen hij afsloeg dat er lucht weg zoog bij het zwarte kapje waar de ringetjes omheen moeten, kan het zijn dat ie geen brandstof aanzuigt en daar alleen lucht wegzuigt??of moet er ook brandstof uit de toevoerslang komen als je hem start?

h.lemmens (0), 16 jaar geleden

heb een keer hetzelfde aan de hand gehad met een brandstoffilter. toen zat er een stukje ijzerspaan op de plaats waar de O ring zit (brandstoffilter waar T-stuk zit met splitpen) heb dit verwijderd en toen was probleem opgelost. dus kijk dit maar eens goed na.

Thijs11395 (0) PRO, 16 jaar geleden

klinkt als een luchtprobleem in je toevoerleiding. Alles maar eens goed nalopen, m.n. het filter met z'n T-stuk. O-ring vernieuwen?

Frank3158 (0), 16 jaar geleden

misschien de aansluiting van de leiding op de brandstofpomp eens nakijken.

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

is er niet per ongeluk een o-ring van het oude filter blijven zitten, zodat er nu 2 ringen op elkaar zitten en daardoor lucht kan halen op een andere plaats ?
Om het brandstoffilter uit te sluiten zou je een los filter tussen de brandstofleidingen kunnen doen en dan ontluchten.
Sjaak

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zo als eerdere al hebben gezegd het is een puur lucht probleem je kunt evt kijken met een elctrische pomp er tussen te zetten tussen aanvoer en filter en kijken waar hij brandstof uit perst
succes jan

jan5047 (0) PRO, 16 jaar geleden

en wat was nu de oorzaak zou dat wel willen weten en vele met mij
gr jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.