close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: TDI alh start niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: alh

Is stilgevallen tijdens rijden. Afgesleept naar garage.

Relais 109 reeds vervangen, brandstoffilter zat vol met IJS!?!?! Is nieuwe aangezet. Leidingen allemaal doorgeblazen en ontlucht.

Met starten komt er diesel bij de verstuivers, maar motor geeft geen kick.

Uitgelezen, komen volgende storingen voorbij:

16485 P0101 G70 luchtmassameter (stekker is losgeweest)
16705 P0321 G28 toerentalsensor
17569 P1161 G72 Inlaatuchttemp (stekker losgeweest)
17564 P1156 G71 inlaatdruk (stekker is losgeweest)

Ik dacht, toerentalsensor is de boosdoener, want als wij hem aansleepten kreeg ik ook de naald vd toerenteller niet in beweging. Nieuwe sensor erin. Zelfde verhaal.
Ook starttoerental is nul komma nul.

Wie weet de oplossing? Bedrading?

VR gr berry

Vandenbroekautos

Geplaatst door

berryrst (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat doet ie als je hem wat lekkers voor houdt??

maarten4874 0
badge

13 jaar

Dan geeft hij meteen teken van leven.
Maar het rare is dat hij gewoon diesel bij de verstuiverleidingen heeft.

Niet genoeg? Druk niet goed?

berryrst 0
badge

13 jaar

inderdaad,eerst de druk maar eens meten. Je kunt zo bij de leidingen niet zien of het 50 bar is of 300 bar. Meten is weten berry!

maarten4874 0
badge

13 jaar

Maar hoe kan het dan dat de toerenteller vast in de hoek blijft liggen?
Voor zover ik weet moet ik toch altijd al een starttoerental te zien krijgen. Daarom dacht ik
dat het iets te maken had met het toerentalsignaal. Heb de kabelboom ook doorgemeten
tot aan de ECU, is prima. En heb ook met de scoopmeter gemeten op de signaaldraad van
de BDP sensor. Krijg gewoon mooi signaal ervoor te staan.
Kan het zijn dat de computer overleden is? Want de behuizing vd computer is helemaal groen
verschimmeld (water) en overal witte oxidatie.
Heb hem opengeschroefd en zat beetje vocht in, maar zover ik met mn blote oog kan zien geen
narigheid. Breng hem vandaag weg naar iemand die goed is in doormeten enzo, die repareert vaker
van dit soort dingen.

Computers gaan ook wel eens kapot toch? Meende ik me te herinneren, van caddy's enzo?

GR berry

berryrst 0
badge

13 jaar

Weer even kleine update,
gloeilampje brandt niet meer, motorcontrolelampje brandt niet meer.
We komen er met vag-com niet meer in.
Brandstofpomp er los bij aan gehangen, nog steeds geen toegang met vag-com.
Computer uitgewisseld, geen resultaat.
Relais 109 ratelt soms ook aan één toer verder.

Ra ra.


gr berry

berryrst 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.