hallo mensen,
ik heb een seat ibiza uit 98' en als ik zo'n 40 km gereden heb zijn mijn koelvloeistof slangen kanon hard van de druk die er in staat dat is echt geen lullige 1 bar. ik draai nu elke kee als ik weer stil sta mijn koelvloeistof reservoir dop er maar even af zodat de druk weg kan maar als ik zo blijf rijden ben ik bang dat me koppaking er tussen uit ontploft. mensen wat kan ik doen???
waterpomp?????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoogstwaarschijnlijk is de koppakking er al uitgeklapt getuige de hoge druk in het koelsysteem.
Staat er na een nacht stilstand ook nog druk op? Zo ja 100% zeker.
Groet,
Paul
nee na een nacht wachten is de druk er kompleet af. dus dan is het nog niet zeker ik denk zelf de waterpomp vervangen wadn dat is er nog 1 met plastic schoepje en die willen we is afbreken of losraken dus hij pomp dan niet meer en er komt ook geen toevoer meer in het reservoir via dat dunne slangetje.
14 jaar
Ook kan het een verstopping zijn, monteer eens een nieuwe dop..
De dop kan iets meer hebben dan 1 bar voor hij opent..en dat ze wat hard worden bij warme motor is wel normaal, als de dop eraf is en je geeft wat gas, zie je dan een straaltje terug komen in het reservoir ?
Als hij verder niet te warm word, hij geen kvs verbruikt of is anders bijzonders doet, zou ik er nog niks doen.
14 jaar
ik heb ene beetje lopen vogelen me waterpomp doet het er stroomt kvs teerug in het resevoir de therphostaat gaat open en toch bouwt hij druk op en hhij word te warm en me slangen zijn kanon hard. moet de over druk dop dan niet open gaan? ik heb een dop van een vriend van me van zijn auto (seat ibiza) zelfde als mij. er op gezet en het blijft hetzelfde dus ik ben ten einde raad wij weten het niet meer.. please help me
14 jaar
Jeroen,
Als die dop van je vriend wel goed is, is de druk niet hoog genoeg om het ventiel te laten openen.
Je kan met een CO snuffelaar kunnen controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten, binnen een minuut heb je de uitslag..
14 jaar
ik heb vandaag een kop pakking tester van me werk gepakt met die kleur stoffen er in die je boven je resevoir kan houden en als je dan een paar keer pompt en de vloeistof in het testertje word geel dan heb je uitlaat gassen in je koelsysteem maar hij werd harstikke blauw dus daar is geen sprake van en er stroomt wel kvs terug in het reservoir. me thermostaat 2 weken terug vervangen .. waar komt dan die gigantische druk vandaan. en die temperatuur hij word dik voven de 100 graden wand als ik de dop er af haal begint hij als een gek te koken.
ik weet het echt niet meer .
14 jaar
Die druk komt er natuurlijk op doordat de motor zo heet word..
Omdat hij ver over de 100 graden loopt, kan dat een paar oorzaken hebben :
* Slechte waterpomp
* Thermostaat defect ( Ja..Ook die nieuwe )
* Probleem met de doorstroming
Laat hem niet nog eens zo heet lopen, anders kan dat je als nog de koppakking kosten.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar