SEAT Ibiza 2011: Turbo druk regelaar

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CAY, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Vermogens vallen weg als k harder dan 110/120 rijdt , sprint in ze noodloop en heb geen turbo meer maar blijf ik onder de 100 en geef vol gas in ze touren heb ik turbo zat , ik weet nou niet wat het probleem is en de garage zegt ook kan een sensor, kabel of zelfs heel je turbo zijn … wie weet beter of kan met mij mee denken ?

Bendadi

Geplaatst door Bendadi (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Hier vindt je veel info: https://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16683...

Ik zie 3 rare dingen.
a. Koelvloeistof temperatuur is slechts 63 graden. Was de motor koud of blijft deze te koud?
(Of te wel thermostaat defect, blijft open staan).
b. Voor de Uitlaatgasterugvoerklep wordt een Negatieve waarde gegeven!
c. De waarde van de terugkoppeling voor de Laaddrukstelpen is 30%. Waarom gaat die niet verder?

Bendadi (0), 2 jaar geleden

Hallo met antwoord op u vragen , u heeft blijkbaar veel meer ervaring en weet met dit probleem maar ik kan u egt geen antwoord geven op u vragen omdat ik egt niet weet wat het is , waar zitten de beperkingen?

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Ik ben zelf geen expert op deze motoren, maar reageer vanuit algemene kennis.
Ik zou zeggen zoek een diesel specialist en wijs ze dan op de opmerkingen die ik maakte.

Voor de thermostaat kun je het volgende proberen:
Start de motor als deze koud is (na een nachtje buiten slapen).
Voel daarna aan de bovenste koelwaterslang naar de radiateur.
Wordt deze onmiddellijk geleidelijk warmer dan blijft de thermostaat open staan en bereikt de motor zijn werktemperatuur niet.

Bendadi (0), 2 jaar geleden

Okee , dat wat u zegt over de thermostaat , ik heb daar geen enkel probleem mee , mijn auo staat soms zelfs drie dagen koud ma starten gaaat egt in een x en turbo is er altijd en wat het nog meer is het is egt 1 op 3 dat die in ze noodloop gaat he ma he gaat vaak eerst goed dus lekker doortrekken gaat goed heeft veel power ma als k
Bijf na ze 130 ga of springt die direct im ze noodloop of na enkele minuten en vooral als ik in zijn cruise control rijd ma die doet het daarna niet meer omdat die in ze noodloop springt

Bendadi (0), 2 jaar geleden

Probleem opgelost: turbo actuator had blijkbaar ergens een probleempje/scheur, odnerdeel vervangen en auto rijd weeer als nieuw geboren en geen storingmeldingen meer !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.