hallo iedereen,
na een paar threads hier te lezen over problemen met een seat leon heb ik ook mijn luchtmassameter laten vervangen. bij een koude start trekt mijn auto nu zeer goed op.
Het plezier is echter van korte duur.
Naarmate ik meer op bedrijfstemperatuur kom verminderd het vermogen zienderogen.
dit is op gewone wegen.
op de autosnelwegen is het ongeveer hetzelfde probleem. auto trekt nimeer gelijk het moet zijn.
het probleem is slechts gedeeltelijk opgelost als ik de motor even stil leg. maar dat is ook maar van korte duur.
daarnet toen ik vertrok heb ik ook nog iets voorgehad. ik was dus aan het optrekken (niet gelijk ne zot) en ineens NIETS kracht nimeer. heb mij langs de kant moeten zetten omdat de auto niet meer verder wou. k leg de motor terug effe stil en ik start weer. nog steeds hetzelfde probleem, de motor schokt ongeloofelijk hard en er komt witte rook uit mijn chappement en ook langs voor. ik leg terug stil. wacht 30 seconden en ik start weer. alles terug normaal.
Ik begrijp er helemaal niets meer van.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tom,
Misschien is het goed als je je distributietiming eens laat nakijken. Dit klinkt niet goed!
Succes, Thijs
hey iedereen,
het probleem is nog niet volledig opgelost.
sinds we mijn erg-klep hebben afgesloten heb ik het minder (het compleet verliezen van vermogen en ontwikkeling van rook)
het gewoon verliezen van vermogen is nog niet opgelost.
nu zou het kunnen zijn dat er iets mis is met mijne turbo. dit moet ik nog laten onderzoeken.
Als iemand nog enige suggesties heeft, deze zijn altijd welkom
20 jaar
hoe staat het met de brandsofpomp
euh, wat bedoelde juist?
hij heeft alleen het probleem als de motor warm heeft. als ik de motor herstart als hij warm heeft dan heeft hij het even niet meer
20 jaar
hoe is het met het relais 109 zit er een zwarte in.
stinkt deze ook
Het kan zijn dat het verstelmechanisme van de variabele turbo vast zit. Deze geeft dan teveel druk waardoor de motor in noodloop gaat (en jij je vermogen kwijt bent).
Succes, Thijs
ik zal het even melden.
ik zal wel iets laten weten als we het nagekeken hebben.
tnx voor de reply's
20 jaar
Heb je hier nu een oplossing voor gevonden, Tom, ik heb een toledo 110 met hetzelfde probleem, egr klep afgekoppeld, turbo gereinigd, luchtmassameter vervangen, gaat nu wel beter maar valt bij volgas in 5de vanaf 2500 toeren nog steeds in noodloop...
19 jaar
neen, ik heb ook nog steeds geen oplossing gevonden. het probleem blijft maar aanslepen. ik vraag me af of ze bij seat op de hoogte zijn van die probleem. Misschien toch maar een binnendoen in de garage.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar