hallo iedereen,
na een paar threads hier te lezen over problemen met een seat leon heb ik ook mijn luchtmassameter laten vervangen. bij een koude start trekt mijn auto nu zeer goed op.
Het plezier is echter van korte duur.
Naarmate ik meer op bedrijfstemperatuur kom verminderd het vermogen zienderogen.
dit is op gewone wegen.
op de autosnelwegen is het ongeveer hetzelfde probleem. auto trekt nimeer gelijk het moet zijn.
het probleem is slechts gedeeltelijk opgelost als ik de motor even stil leg. maar dat is ook maar van korte duur.
daarnet toen ik vertrok heb ik ook nog iets voorgehad. ik was dus aan het optrekken (niet gelijk ne zot) en ineens NIETS kracht nimeer. heb mij langs de kant moeten zetten omdat de auto niet meer verder wou. k leg de motor terug effe stil en ik start weer. nog steeds hetzelfde probleem, de motor schokt ongeloofelijk hard en er komt witte rook uit mijn chappement en ook langs voor. ik leg terug stil. wacht 30 seconden en ik start weer. alles terug normaal.
Ik begrijp er helemaal niets meer van.
Geplaatst door NightScream (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Thijs11395 (0) PRO, 19 jaar geleden
Tom,
Misschien is het goed als je je distributietiming eens laat nakijken. Dit klinkt niet goed!
Succes, Thijs
NightScream (0), 19 jaar geleden
hey iedereen,
het probleem is nog niet volledig opgelost.
sinds we mijn erg-klep hebben afgesloten heb ik het minder (het compleet verliezen van vermogen en ontwikkeling van rook)
het gewoon verliezen van vermogen is nog niet opgelost.
nu zou het kunnen zijn dat er iets mis is met mijne turbo. dit moet ik nog laten onderzoeken.
Als iemand nog enige suggesties heeft, deze zijn altijd welkom
wietse11996 (0) PRO, 19 jaar geleden
hoe staat het met de brandsofpomp
NightScream (0), 19 jaar geleden
euh, wat bedoelde juist?
hij heeft alleen het probleem als de motor warm heeft. als ik de motor herstart als hij warm heeft dan heeft hij het even niet meer
wietse11996 (0) PRO, 19 jaar geleden
hoe is het met het relais 109 zit er een zwarte in.
stinkt deze ook
Thijs11395 (0) PRO, 19 jaar geleden
Het kan zijn dat het verstelmechanisme van de variabele turbo vast zit. Deze geeft dan teveel druk waardoor de motor in noodloop gaat (en jij je vermogen kwijt bent).
Succes, Thijs
NightScream (0), 19 jaar geleden
ik zal het even melden.
ik zal wel iets laten weten als we het nagekeken hebben.
tnx voor de reply's
Wiezeke (0), 19 jaar geleden
Heb je hier nu een oplossing voor gevonden, Tom, ik heb een toledo 110 met hetzelfde probleem, egr klep afgekoppeld, turbo gereinigd, luchtmassameter vervangen, gaat nu wel beter maar valt bij volgas in 5de vanaf 2500 toeren nog steeds in noodloop...
NightScream (0), 19 jaar geleden
neen, ik heb ook nog steeds geen oplossing gevonden. het probleem blijft maar aanslepen. ik vraag me af of ze bij seat op de hoogte zijn van die probleem. Misschien toch maar een binnendoen in de garage.