Auto is stilgevallen tijdens rijden. Probleem vonkt niet, blijkt scheur in bobine te zitten.
Nieuwe bobine gemonteerd loopt als een zonnetje. Nog geen km later valt de motor stil. Geen vonk.
Is dit weer de bobine zoja wat is de oorzaak dat hij stuk gaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan toeval zijn, controleer de hall-gever eens, deze zit in de ontsteking, even meten of er spanning en massa aanwezig is en of er een puls is..
Als hij loopt, sproei dan eens water over de bougiekabels / verdeelkap en bobine heen, daar waar je vonken ziet of de motor afslaat kom je aan het vervangen, ik vermoed niet dat het weer in de bobine zit, daar deze nieuw is.
Het was dus wel de bobine die stuk was.
Een nieuwe gehaalt en erop gezet, loopt 1 minuut begint te stotteren en slaat af.
Oh jee dacht ik daar gaat weer een bobine.
Garage gebelt om 'm uit te laten lezen, maar dat hoefde niet zeiden ze want de oorzaak is de halgever.
Halgever vervangen vanavond. Loopt 1 minuut stottert en slaat af, maar nu doet ie niets meer.
Ik denk de bobine maar wat is de oorzaak dat hij stuk gaat (alle massa aansluitingen gecontroleerd)
Ik weet het niet.
14 jaar
Uitlezen zou wel kunnen maar of je er veel aan hebt bij dit type is een 2e..
Dus nu heb je weer geen vonk ?
Meet eens op de stekker van bobine en ontsteking of op de buitenste 2 contacten spanning en massa zit, de middelste moet t.o.v. de massa een puls geven tijdens het starten..
Weer een bobine kapot lijkt me erg stug, de kans is ook groot dat het in de bedrading zit.
Vonkt hij wel, controleer dan eens de injector.
14 jaar
Nou daar ben ik weer
De bobine was weer stuk dus naar de garage gebracht. Daar is hij uitgelezen maar geen bijzonderheden.
Daar hebben ze vervangen de bobine, bougies,kabels,rotor,en verdeelkap.
Opgehaald en de volgende dag weer langs de kant van de weg. (geen vonk)
Nieuwe bobine gehaald starten lopen. Wordt heel warm tot heet.
Bedrading de plus en massa rechtstreeks op de accu gezet. Wordt nog warm.
De puls gemeten met multimeter. Die schommelt tussen 10,2 en 10,4 volt.
Weet niet of dat goed is en waar gaat die draad heen? Hij is rood met groen streep.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar