ik heb laatst de remblokken vervangen en de schijven opnieuw gevlakt op draaibank
maar ik heb het vermoeden dat er een zuiger/klauw niet helemaal gangbaar is
weet iemand hoe ik dat het beste op kan lossen zonder dat ik naat de dealer moet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Indien je niet weet wat je doet, ga dan langs een garage, als er iets mis gaat bij de montage wil je niet weten wat er kan gebeuren als je bv een noodstop moet maken.
Maar wat is het probleem nu precies ? Loopt een rem aan of piepen ze zoals je aangeeft ?
Hoe was de staat van de remschijven ? Dus de dikte ?
nou kijk eerst ens of het wel de zuigers zijn die stroef gaan.
zo ver ik weet heeft deze ook geleide pennen die soms stroef gaan.
haal deze uit de klauw je duwt of tikt ze er uit.
schuur ze op en vet ze in en monteer het weer.
groetjes jan.
Ik heb de blokken op de juiste manier gemonteerd heb ik al vaker gedaan.
de remschijf is nu tussen de 6 en 7 mm .
heb het vermoeden dat er een blok niet ver genoeg terug gaat van de schijf af.
zo nu en dan loopt hij tegen de schijf aan tijdens het rijden.
zijn die geleide pennen iets anders dan de zuiger.
de klauw zit met twee inbusbouten aan de achterkant gemonteerd zijn dat ook de geleide pennen soms.
groetjes ray100
14 jaar
6 a 7 mm ?????? Is dat nu nog de dikte van de schijf ? Een dichte ( dus niet geventileerde ) schijf moet min 10mm hebben, als hij nu echt zo dun is, gelijk eraf halen en in de prullenbak werpen en vervangen door een paar nieuwe!
De zuiger is geen geleidepen..de geleidepennen zitten daar waar die inbus inzit, dus waar de klauw in kan schuiven, als je de klauw in je hand hebt, zie je in het midden de zuiger zitten, beschermt met een stofhoes.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar