Seat Inca: Water weg in SEAT INCA 1.4 benzine

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Hoi iedereen,

Mijn vrouw haar auto had een panne,
dus even mijn camionette lenen, en ja hoor, telefoontje,
grote wolk van onder de motorkap en de temperatuur meter op max.

Ben er naartoe gereden en bleek alle water bijna weg te zijn.
Alleen onder het reservoir (rechts) was alles nat.
Water bijgevuld maar probleem blijft hetzelfde.

Wat kan hier de oorzaak zijn ?


Alvast bedankt,
Marc

PS: Ben geen professional (al staat dit onder mijn naam)

marco_pajotter

Geplaatst door marco_pajotter (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Inca? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Als dit de Polo motor is (zilveren klepdeksel met 3 bouten) dan zal je thermostaat waarschijnlijk dit probleem geven. Daar zit namelijk een plastiek schotje in die afbreekt waardoor de thermostaat niet open gaat met oververhitting als gevolg en overdruk uit het reservoir als gevolg (daardoor nat onder reservoir). Oplossing zou dan zijn de thermostaat en het watermondje vervangen.

marco_pajotter (0), 12 jaar geleden

Hoi Ricky,

Heb deze even open gemaakt.
En ja hoor het schotje is volledig afgebroken en een stalen pin zit erdoorheen.

Bedankt voor je hulp,
Marc

marco_pajotter (0), 12 jaar geleden

Heb gisteren het watermondje vervangen,
heb nu geen verwarming meer, (waarschijnlijk doordat alle het water eruit gelopen is) :-).
hoe ontlucht ik het best de water leidingen ?

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij koude/lauwe motor de dop eraf en dan starten en dan bijvullen totdat het peil niet meer zakt, dan zonder dop verder stationair laten draaien (of klein beetje op toeren) totdat de beide radiateurslangen warm zijn (niet heet). Dan even gaan rijden een paar km, dan even wachten (10 minuten) totdat hij iets is afgekoeld en dan vullen tot max peil. Maar je kachel zou al warm moeten worden/zijn nog voordat de onderste radiateurslang warm is. Zoniet dan heb je een circulatieprobleem (waterpomp oid). Let op: nooit met hete motor de dop losmaken want er staat dan druk op en helemaal als hij nog niet goed ontlucht is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Inca of stel zelf een nieuwe vraag.