we hebben het volgende probleem met een toledo, deze auto heb twee weken met een lege accu gestaan en toen is het probleem begonnen auto opstarten en deze bleef op startonderbreker staan lampje van startonderbreker gaat gelijk knipperen zodra je het contact aan doet en dat is bij beide sleutels.
foutcode is sleutel signaal te zwak en ecu motorelectronica geblokkeerd.
de sleutels willen niet aangemeld worden want waarschijnelijk is het combi instrument defect.
nou heb ik meerdere optie op problemcar gelezen,er stond er ook 1 over dat je de start onderbreker kan deactiveren heeft iemand hier ervaring mee?????????????
heb actronics al gebeld maar die doen niks met seat startonderbrekers.
spoel om contactslot is ook goed en de stekker verbinding ook.
bedrading naar ecu is ook goed.
heb ecu ook al een tijd spanningsloos gelaten maar dat hielp ook niks.
wij denken zelf dat het probleem is veroorzaakt door het opstarten van de auto met een startbooster en dat er waarschijnelijk een ecu geploft is,want de auto is gewoon rijdend binnen gekomen.
startonderbreker module zit zeker in het instrumentenpaneel????????
weet iemand een adres voor het deactiveren van startonderbrekers laat het me weten.
alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je moet de auto 2 uur op contact laten staan , daarna alle codes wissen van de moter en de rest van de auto.
sleutels weer opnieuw inlezen je kunt er dan wel inkomen als het goed is.
sucses
Wat sjakie schrijft is het proberen waard, dit kan werken!! Als het niet lukt zou je eerst moeten kijken waar nu concreet de fout in zit, zoals je het verteld lijkt het mij het instr paneel, daar zit inderdaad de startonderbreker in. Er zijn wel mogelijkheden om deze vrij te schakelen, maar dit zou best kunnen zijn dat dit nu niet werkt omdat er nu een storing in zit.
Ik heb dit zelf ook eens gehad de oorzaak was dat de auto werd opgestart terwijl er een acculader aan was gekoppeld.
kijk in het storingsgeheugen bij code 17 instrumentenpaneel en kijk welke storing het instrumentenpaneel aangeeft indien er staat sleutel onaanneemelijk signaal dan kun je er vanuit gaan dat het instrumentenpaneel defect is.
kijk ook eens op de site gerritspeek.nl mooie site
mocht het niet meer lukken laurens dan kan ik de starblokering wel voor je uit zetten
de groetjes murat
[quote=murat8019]mocht het niet meer lukken laurens dan kan ik de starblokering wel voor je uit zetten
de groetjes murat[/quote]
dus diefstal klaar maken! wat verzekeringstechnisch niet goedkomt mocht de auto gestolen worden.
daar denken dit soort knapen niet aan, snel geld verdienen komt op de eerste plaats, het overige zal hun een zorg zijn.
paul,
Wij hebben hetzelfde gahd met een Peugeot 307. Na starthulp v.w. zeer lege accu wou de motor ook niet meer aanslaan. De auto is bij Peugeot opnieuw ingeleerd en klaar was Kees.
P.S. Hoe zal een verzekeringsmaatschappij er achter komen. Als de auto nooit gestolen wordt niet en na diefstal dus ook niet !.
Waarom staat er nog geen oplossing bij dit probleem ???
[quote=Keimpen]Waarom staat er nog geen oplossing bij dit probleem ???[/quote]
keimpen, dat is heel simpel. op dit forum houden we ons voorkort niet meer bezig met het illegaal onklaar maken van ORGINELE startonderbrekers AF-FABRIEK. dealers hebben genoeg middelen voor handen om het probleem op te kunnen lossen met behoud van de orginele startonderbreker. algemeen gezien, men wil er geen geld aan uitgeven.......... maar dat is niet mijn probleem.
groet
paul,
P.S. Hoe zal een verzekeringsmaatschappij er achter komen. Als de auto nooit gestolen wordt niet en na diefstal dus ook niet
quote
waarom verzeker je je huis dan tegen BRAND..? indien jij er zeker van bent dat jou huis NOOIT zal afbranden............. ;)
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar