close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts ā‚¬1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Xenon Cup 97

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v GTI

Beste Mensen,

Sinds Gisteren Xenon in mijn seat ingebouwd had zelf nog 2x ballast van taichang,

en een los setje lampjes H1 8000k besteld. dit wou ik gaan inbouwen zit er nu oook in:)..

maar het raare is als ik me auto start en doe me verlichting aan dan gaat de toerenteller heel vreemd doen en reset de BC zich, dus de tijd staat in 1x op 00:00..

heeel Vreemd alles zit goed aangesloten.

als ik de linker balast er af haal dan functioneer alleen de rechter lamp (logisch)

als ik het dan nog eens doe me verlichting aanschakelen dat is er geen probleem met de toerenteller en alles.

tevens wordt de koplamp unit ONWIJS warm.

hoort dit?

ik hooor van jullie graag reactie's EVT oplossingen..

MVG

Mark

Geplaatst door

markymark20kl (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wissel de balasten eens van links naar rechts en koppel weer de linker af. als dan de toerenteller weer raar doet lijkt me dat de ballast stuk is. massa wel in orde?

fritzje 0
badge

14 jaar

Hey fritzje, heb dit al geprobeerd de balasten omgewisseld en dan ook doet de toerenteller raar, de massa schijnt in orde te zijn als ik bijvoorbeeld de bruine draad vanaf de lamp op de min doe van me accu
Krijg ik het zelfde probleem, even over de warmte van de koplamp wordt die echt zoo heet??

markymark20kl 0

14 jaar

Ook gewisseld met maar 1 aangesloten? De koplampen worden zeker wel warm maar mogen niet super heet worden. Kunnen de lampen wel samen met de balasten?

fritzje 0
badge

14 jaar

Niet gewisseld met maar 1 aangesloten! Ik weet niet of de lampen samen gaan met de balast?. Kan ik dat ondervinden??

markymark20kl 0

14 jaar

Mark,

Ze kunnen inderdaad best warm aanvoelen, lijkt me normaal.

Waar heb je de ballast hangen ? Ergens in de buurt van ontstekingsdelen toevallig ?

Haal hem eens los en leg hem even op de koplamp, gewoon om te testen, zodat hij in elk geval niet kan storen op bedrading of sensoren..

Heb je dezelfde wattage lamp gekocht dat de lamp die erin zat ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

xenon wordt in de regel niet warmer dan normale lampen omdat ze maar 35 watt zijn.
wat betreft de plaatsing,in de buurt van de onsteking lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij ze dan op de motor of schutbord geplaatst heeft en dan nog krijg je deze klachten niet.

mark,

waarschijnlijk heb je kwalitatief slechte balasten en lampen.


gr john

John,

Slechte balasten kan, maar waarom of beter gezegd, waarop stoort deze dan ?

Vandaar ik dacht dat hij ze in de buurt van de ontstekings delen geplaatst had.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

En John, geen antwoord op mijn vraag ???

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hey. John, ik denk dat de kwaliteit van de balast gewoon goed is heb hier voor mazda 323 gehad met H4 fitting heb ze daar ook in gehad
En nooit problemen mee gehad heb toen voor t gehele setje 140 euro betaald bij brezan, nu heb ik alleen losse lampjes van fitting H1 gekocjt
En deze op de balasten geplaatst heb me linker ballast geplaats by de accu, op t chasis, en de andere rechter ook op t chasis,

Ze worden echt gewoon heet de koplamp, en de ballast zelf ook..

markymark20kl 0

14 jaar

[quote=stefan84]Mark,

Ze kunnen inderdaad best warm aanvoelen, lijkt me normaal.

Waar heb je de ballast hangen ? Ergens in de buurt van ontstekingsdelen toevallig ?

Haal hem eens los en leg hem even op de koplamp, gewoon om te testen, zodat hij in elk geval niet kan storen op bedrading of sensoren..

Heb je dezelfde wattage lamp gekocht dat de lamp die erin zat ?

Gr Stefan[/quote]
Hey Stefan, heb ze al eens los gehaald en gewoon los op de gril gelegd tevens deed hij dit raare probleem,

markymark20kl 0

14 jaar

[quote=stefan84]John,

Slechte balasten kan, maar waarom of beter gezegd, waarop stoort deze dan ?

Vandaar ik dacht dat hij ze in de buurt van de ontstekings delen geplaatst had.

Gr Stefan[/quote]
ik weet niet waarom ze storen, maar het is zeker niet wat jij antwoord.
in dit geval lijkt het op slechte delen oid, en het op nul gaan van de bc heeft wellicht te maken met een spanningsval.


gr john

hey John, wat raad je me aan om te gaan na kijken dan.

wil morgen weer aan de gang gaan ermee.

markymark20kl 0

14 jaar

de vraag is hoe je het hebt gemonteerd/aangesloten, als je dat op foto kan zetten en hier post dan kunnen we je wellicht verder helpen.


gr john

Gemonteerd aangesloten ik ga je een soort van beschrijving alvast geven. en foto komt morgen dan.

De H1 lamp in de koplamp geplaatst. daar aan zaten 2 draadjes Blauw / Zwart. , 2 Plug en Play Kabeltjes.

De Zwarte/ Blauwe draad dient dus voor de massa op de originele H1 lamp die er in zat, daarop zat een Geel draadje ( + ) die er afgehaald en op de blauwen geklikt, op het frame van de koplamp zat een bruin draadje de ( - ) deze op de Zwarte geklikt. Plug & play Kabeltjes in elkaar gefiets. en hij doet het ook gewoon goed het xenon, alleen bij het inschakelen ervan krijg ik die spastichse verschijnselen.

markymark20kl 0

14 jaar

Hier wat Fotos hoe aangesloten. en foto van de Ballast.


De wattage van de lamp kan ik niet terug vinden..

.

http://img831.imageshack.us/g/dsc01884g....

markymark20kl 0

14 jaar

Mark

De wattage van de lamp staat notabene op de ballast (Bulb 35 watt)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Paul, dat is toch de Wattage wat de balast kan hebben????

zoals je in vorige opmerking kan zien de ballast die had ik al heb alleen nieuwe Lampen gekocht

dus de wattage van de lamp is volgens jou het zelfde als wat op de ballast staat??

markymark20kl 0

14 jaar

Mark

Een Xenonlamp is altijd standard 35 Watt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Nee Okay,

maar kan jij aan de manier van aansluite zien of dit goed zit of niet..

Regards.

Mark

markymark20kl 0

14 jaar

Zelf heb ik ook in 1 van mijn auto's deze Xenon set zitten, en moet zeggen dat hij al het geld heeft opgebracht..

Een vriend heeft de laaste tijd ook iets vreemds met het xenon, ook dit merk, verder nooit problemen met de set gehad, tot op een gegeven moment de rechterlamp niet meer aanging, even de lichtschakelaar uit en aan zetten en hup, hij brand weer, maar na een tijd deed de rechterlamp niks meer, bleek de lamp defect te zijn, nieuwe lamp gekregen ( garantie ) en hij brand weer, maar...Telkens als je nu het licht aanzet, dan flikkerd deze lamp een aantal sec, bij de ballast en in de auto hoor je dan geknetter op het moment dat de lamp flikkerd, net alsof iemand met een paralyzer naast je staat..

Wissel je de balast om, dan nog hetzelfde verhaal, maar toch komt het geknetter uit het kastje zelf, terwijl er alleen een nieuwe lamp is geplaatst, het lijkt erop dat het in de lamp zit, gezien het hierna ontstaan is, maar voor hetzelfde geld ligt het aan het merk Xenon..

Je accu en laadspanning zijn neem ik aan wel in orde ? Al zal dat niet meteen het uitvallen van je combi verklaren.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Trouwens,

Heb je al eens geprobeerd als je de massa van de lamp weer terug aansluit zoals het hoort, en dan alleen de + kabel van de lamp aansluit en de massa apart doet, van beide balasten ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Dus de Massa op het frame van de Koplamp weer aansluit bedoel je????

markymark20kl 0

14 jaar

Nee ik bedoel de massa's die de balasten ingaan eens rechtstreeks op de massa van de accu maken, en dan enkel de + aansluiten op het dimlicht..

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Sorry:p ben niet zoooo technisch aangelegd.

De massa is de Min ( - ) als ik die nou eens vanuit de balast op de Accu pool ( - ) doe en de + vanaf de Balast op het orginele stekkertje die op de Dimlicht zat.

markymark20kl 0

14 jaar

Zo bedoel ik het inderdaad Mark :)

stefan84 0

14 jaar

Stefan

Zoals jij het aansluit levert nog meer storing op, je creƫert zo een massalus, niet goed dus.
Ballast aansluiten zoals het zat. Maak vervolgens een extra massadraad aan de ballast > aan de carrosserie, dus niet / nooit rechtstreeks aan de accu,
zo vraag je om problemen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

stefan,

waarom geef jij mark een verkeerd advies, indien je niet bekend bent met deze materie zoals nu wel blijkt is het beter niets te posten.
dit is een forum om problemen op te lossen en niet te creeeren.

mark,

volg paul zijn advies op en je probleem zal wellicht verholpen zijn.

gr john

Ballast aansluiten zoals het zat. Maak vervolgens een extra massadraad aan de ballast > aan de carrosserie, dus niet / nooit rechtstreeks aan de accu,


Dus de zwarte draad van de Ballast opslitsen en 2 draden van maken 1 op t carroserie en 1 op de Min van de Koplamp.

markymark20kl 0

14 jaar

Volgens mij helpt dat ook niet, ik weet niet of dat een oplossing is, maar als je een zenordiode tussen de + balast zet, misschien is dan het probleem van de teller verleden tijd..

stefan84 0

14 jaar

Gisteren avond toen ik thuis kwam van me werk. nog eens geprobeerd me auto aan.(koud)
en dan me xenon in schakelen hij deed niet raar. dus we zullen zien hoe lang ie dat volhoud. en anders. ga k maar wat anders proberen


in iedergeval iedereen bedankt!!!!!!!

markymark20kl 0

14 jaar

Wat heb je nu dan gedaan mark ? Een extra massa gelegd ?

stefan84 0

14 jaar

StefaN K heb helemaaal niks gedaan joh:P in 1x is die storing weg!!!:D:D:D

markymark20kl 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.