Skoda Octavia : aansluiten luchtslang v secundaire luchtpomp bij rijden op LPG-G

Hallo,

Ik heb begin augustus een Skoda Octavia Combi 1.6 75 kW LPG-G3 onderbouw met 130.000 km gekocht in Eindhoven
Zowel op benzine als op LPG rijdt hij goed.
Recentelijk begon het lampje vh MotorManagement te branden.
Door naar de skoda dealer hier in Vlissingen en computer laten uitlezen. Geen schokkende zaken.
Wat ze wel constateerde bij de Skoda Dealer was : luchtslang van secundaire luchtpomp teruggemonteerd i.v.m. aanzuigen valse lucht.
En vacuumslang van gasinstallatie ingekort ivm te veel ruimte op de bevestigingsplaatst.

Met deze gegevens heb ik de auto garage in Eindhoven geconfronteerd.
Hij berichte mij: "als je op LPG rijd, is het zo dat er een bepaalde slang los moet zitten"
Maar welke slang dat was kon hij niet aangeven. Hij vertelde wel dat LPG installaties wel een 'specialistisch' werk is.
Dus ga bij een LPG specialist langs.

Mijn vraag is: Hoort luchtslang nu wel of niet aangesloten te worden op secundaire luchtpomp?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Gr. Kees

keesm

Geplaatst door keesm (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Octavia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

henkie4437 (0), 16 jaar geleden

Ikzelf heb ook een Skoda Octavia Combi 1.6i 75Kw. Ik weet niet wat voor een gasinstallatie jij in je auto heb zitten,maar die van mij is van AG. De secundaire luchtpomp zit bij mij wel aangesloten. Rijd er al 2 jaar mee en heb inmiddels 280000 km gereden. Heb ook nooit gehoord dat er een slang los moest. Vooral niet met G3. Heb een hele tijd gereden zonder dat het diagnoselampje ging branden. De laatste maand brand hij wel. Volgens de garage is de lambda buiten bereik door op G3 te rijden. Kan geen kwaad,is alleen vervelend dat het lampje brand. Hopelijk heb je hier iets aan. Succes.

keesm (0), 16 jaar geleden

Mijn problemen met het steeds oplichten van het motormanagement lampje zijn opgelost!
Eerst het terugzetten van luchtslang van secundaire luchtpomp. (was niet de oorzaak)
Vervolgens 3 tanks op benzine gereden. Ging allemaal goed
Daarna weer op gas. Nog geen tank later begon dat lampje weer te fikken

Vervolgens de druksensor laten vernieuwen. Was van het merk SAGEM. Had de garage (niet de skoda dealer) geen goede ervaringen mee. Deze druksensor vervangen door een van het merk BOSCH.

Daarna geen problemen meer. Motor loopt nog zuiniger ook!

Gr. Kees Meijer, Vlissingen

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Henkie, lambda buiten bereik door rijden op lpg is gewoon flauwekul.
Zulke antwoorden krijg je als ze er geen fluit verstand van hebben.
Ga naar een goede gasspecialist en die kan je verder helpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.